سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ؛

۲ روستا ی شهرستان دره‌شهر به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند

سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال روستا‌های گرزلنگر و دره‌دول شهرستان دره‌شهر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۸۸
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کریمی سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام  از اتصال روستا‌های گرزلنگر و دره دول شهرستان دره شهر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: تاثیرات مثبت وجود ارتباطات پایدار و پرسرعت در روستا‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ۹۰ درصد از روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و یا حداقل مجهز به یکی از سرویس‌های ADSL، همراه اول، ایرانسل، رایتل و‌های وب هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به راه اندازی و برقراری اینترنت پرسرعت روستا‌های گرزلنگر و دره دول شهرستان دره شهر با ۷۶خانوار و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰نفر گفت: با راه اندازی اینترنت پرسرعت امکان دسترسی آسان به شبکه ملی اطلاعات در این روستا‌ها فراهم شده است.

این‌مقام مسئول به اعتبار هزینه شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: شرکت همراه اول با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی این روستا‌ها به اینترنت پر سرعت با تکنولوژی نسل سوم را برقرار کرده است.

وی در پایان گفت: دسترسی شهروندان هر چه سریعتر به خدمات قابل ارائه در بستر شبکه ملی اطلاعات یکی از عمده‌ترین اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است و در این رابطه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار