خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

خانواده، مبنای تأمین سلامت فکری و روانی افراد در نگاه اسلام است

سرهنگ امیری نژاد عنوان کرد: هدف از تشکیل خانواده در اسلام رسیدن به آرامش روحی و روانی است و خانواده مقدس ترین نهاد در اسلام است.   
کد خبر: ۹۴۸۴۴۹۰
|
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر مرتضی امیری نژاد، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در مراسم تجلیل از سربازان وظیفه متأهل ناحیه، به اهمیت تشکیل خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: دین اسلام برای تشکیل خانواده اهمیت فراوانی قائل است و در روایات معصومین(ع) آثار مهمی برای ازدواج و تشکیل خانواده ذکر شده است. در دین مبین اسلام هیچ بنیادی محبوب تر از نهاد خانواده بنیان گذاری نشده است. در حقیقت، هدف از تشکیل خانواده در اسلام رسیدن به آرامش روحی و روانی است و خانواده مقدس ترین نهاد در اسلام است. 

وی در ادامه افزود: مودّت و الفت یکی از نیازهای طبیعی همه انسان هاست، این نیاز مهم با یک شریک دلسوز و غمخوار، که همان همسر است، تأمین می شود. ازدواج اگر با معیارهای صحیح و عقلانی انجام پذیرد، بسیاری از نعمت ها و برکت های خداوند متعال، نصیب انسان و جامعه می گردد و استعدادهای فراوانی شکوفا می شود، زیرا خداوند سبحان، این پیوند را مجرای عنایت های ویژه خود قرار داده است.     

سرهنگ امیری نژاد، هدف از تشکیل خانواده را تأمین سلامت فکری و روانی افراد جامعه دانست و گفت: تفاوت ارزش زن و مرد در تأمین اهداف خانواده به تفاوت ویژگی های روحی و جسمی آنها مربوط می شود و در یک سنجش کلی می توان گفت که زن از نظر احساسات و عواطف معمولاً قوی تر است و مرد از نظر تدبیر و تعقل. بدیهی است که هدف اصلی از تشکیل خانواده بقای نسل، تشکیل جامعه سالم و تأمین سلامت فکری و روانی افراد جامعه است و این سلامت فکری و روانی در سایه زندگی مشترک زن و مرد به وجود می آید.

 مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به فرصت های دوران جوانی اشاره کرد و گفت: جوانان، موتور محرک جامعه و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی و معنوی کشور محسوب می شوند. این سرمایه های اجتماعی و معنوی باید با تکیه بر دانش، تخصص، تعهد، بصیرت و اخلاص باید در مسیر پیشرفت و بالندگی کشور مورد استفاده قرار گیرند.از این رو، دوران جوانی بهترین دوران برای اندوختن سرمایه علمی و کارآزمودگی است و همه جوانان باید از این دوران به دیده تجربه آموزی و پختگی نگاه کنند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار