گفتگو با بانوی جهادگر بسیجی حوزه حضرت صدیقه کبری(س) قرچک

به بهانه گرامیداشت هفته زن با خانم خدیجه بشیری بانوی جهادگر بسیجی اهل قرچک به گفتگو نشستیم؛ وی از پیشکسوتان بسیجی و فعال حوزه حضرت صدیقه کبری(س) قرچک و بانوی جهادگری است که بیشتر عمرش را وقف کار جهادی و خدمت رسانی به مردم کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۴۵۶۹
|
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷

خانم بشیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج تشریح کرد: من از جوانی فعالیت های مذهبی و آموزشی فرهنگی خود را شروع کردم،

مدت ۲۰ سال خادم مسجد صاحب الزمان

روستای صالح آباد بودم و هم زمان عضو بسیج شدم، اوایل به عنوان عقیدتی و بعد فرهنگی پایگاه کار کردم و بعد نیز فرمانده پایگاه صالحین بودم و از سال ۱۳۹۶ تا کنون مسئول بیت الزهراء هستم و ۱۸۰ خانوار ایرانی و ۲۰ خانوار افاغنه تحت پوشش داریم.

 وی تصریح کرد: در ابتدا مسجد منطقه ما امکانات زیادی از جمله خانه عالم، خادم، آشپزخانه و زینبیه برای خواهران نداشت، من با پیگیری های فراوان و جلسات متعدد و جذب خیرین توانستیم امکانات مسجد را گسترش دهیم.

 خانم بشیری اظهار داشت: اهدای جهیزیه و سیسمونی رایگان به خانواده های بی بضاعت از جمله کارهای صورت گرفته در این محله است.

 این بانوی جهادگر ادامه داد: در طی سال در مناسبت های ملی و مذهبی مختلف برنامه داریم و سبد کالا به مددجویان تحت پوشش بیت الزهراء  میدهیم. برای مناسبت ها پخت و پخش غذای گرم داریم و با سفره احسان از مهمانان پذیرایی میکنیم. هر کس نذری دارد بدون هیچ وجهی در بیت الزهراء پخت و بسته بندی کرده و تحویل میدهیم.

این بانوی بسیجی خاطرنشان کرد: ارجاع بیماران نیازمند به دکتر و مراکز درمانی و تامین ویلچر، عصا، توالت فرنگی وتخت از کارهای مهم دیگری است که مجموعه بیت الزهرا انجام میدهد.

وی ادامه داد: تا بحال چندین خانوار که مشکل مسکن داشتند از جمله خرابی و اجاره منزل اقدام کردیم و سر رو سامانشان دادیم؛ خرابی منزل شون را با بنا صحبت میکنم و تعمیر میکنیم.

همچنین با کمک خیرین بزرگوار اردوهای رایگان مشهد قم و جمکران برای خانم ها برگزار میکنیم.

مهمترین کار این بانوی نمونه شایسته تقدیر، راه اندازی کارگاه خانگی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و فروش محصولات خانگی است.

/انتهای پیام

 

مصاحبه: ف. خانی

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار