رزان برکات، عضو هیئت زنان جنبش امل اسلامی لبنان در گفت‌وگو با بسیج:

زن در ایران به بالاترین جایگاه خود دست یافته است/حجاب زن مسلمان، سوژه پروپاگاندای غرب

عضو هیئت زنان جنبش امل اسلامی لبنان گفت: حقوق زن در اسلام ابعاد زیاد و مفصلی دارد که موضوع حجاب او [صرفا] به یکی از سوژه‌های روز در غرب و پروپاگاندای رسانه‌ای آن‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۵۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

زن در ایران به بالاترین جایگاه خود دست یافته است/
رزان برکات، عضو هیئت زنان جنبش امل اسلامی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار کرد: زن در جامعه اسلامی در مقایسه با زن در دنیای غرب، بهتر می‌تواند به حقوق و جایگاه خود متکی باشد. اگر نگاهی گذرا به نقش زن در جامعه اسلامی داشته باشیم، حضور او را در تمام عرصه‌ها از جمله در طب، هندسه، جامعه، اقتصاد، سیاست و... را می‌توان دید. 

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به جایگاه زن در ایران داشته باشیم، می‌توان دریافت که زن به بالاترین جایگاه خود دست یافته است. نقش او در مشاغل دولتی [اعم از] وزارت، معاونت، مشاورت و حتی در دانش هسته‌ای به خوبی دیده می‌شود.

برکات با بیان اینکه [زن در ایران] در همه امور آغازگر است گفت: هجمه‌ای که امروز علیه ایران شکل گرفته، مختص زن نیست. زن در ایران به‌خصوص پس از شکل‌گیری انقلاب[اسلامی] حقوق و جایگاهش را به طور کامل [محفوظ] دارد.

وی در این باره افزود: اگر بخواهیم نقش و امتیازات زن در جامعه ایرانی را در پیش و پس از انقلاب مقایسه کنیم، می‌بینیم که در عرصه‌های آموزشی و دانشگاهی، رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. همه این‌ها در سایه حقوق زن در جامعه اسلامی دیده شده است.

برکات با بیان اینکه جایگاهی که زن مسلمان در جامعه دارد، در غرب دیده وجود ندارد گفت: حتی در انگلیس، زن موفق [فرضا] در عرصه پزشکی کم دیده می‌شود. این امر موجب می‌شود تا بیماران زن، به پزشک متخصص مرد مراجعه کنند. [آنها] این نقص را آزادی معنا می‌کنند. وی تاکید کرد: اما در جوامع اسلامی حضور زنان موفق در عرصه‌های علمی و پزشکی، نشان از جایگاه ویژه آن‌ها در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: حقوق زن در اسلام ابعاد زیاد و مفصلی دارد که موضوع حجاب او [صرفا] به یکی از سوژه‌های روز در غرب و پروپاگاندای رسانه‌ای آن‌ها تبدیل شده است. اگر موضوع حجاب زن در جامعه اسلامی دنبال می‌شود، باز هم برای احترام به جایگاه و حقوق او در جامعه است.

برکات گفت: زن مسلمان با همین پوشش می‌تواند در همه عرصه‌ها حضور یابد و به موفقیت‌های بزرگی که برای او در جامعه ترسیم شده، دست یابد.

گفت‌وگو از: روح‌الله فرقانی

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات