موسوی در گفت‌وگو با بسیج:

با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، نقش زن شکل ممتازی به خود گرفت

خواهر دبیرکل پیشین حزب الله لبنان گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه زن شکل ممتازی به خود گرفت و کرامت او در جامعه به‌خوبی ترسیم شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۷۹
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

روایتی از پشتازی و ایستادگی زنان مقاومت در لبنان

خانم موسوی پژوهشگر امور زنان در لبنان و خواهر دبیرکل پیشین حزب‌الله، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار کرد: با گذر از تاریخ و نقش و جایگاه زن در جوامع، می‌توان دید که زن در قبل از اسلام نقش و جایگاهی در جامعه نداشته است اما با شکل‌گیری تمدن اسلامی بود که این نقش به صورت فزاینده‌ای ایجاد شد. نمونه بارز آن را در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی (ع) می‌توان دید.

وی افزود: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره)، نقش و جایگاه زن شکل ممتازی به خود گرفت و شان و کرامت او در جامعه به خوبی ترسیم شد؛ در این نقش مدیریت او در خانواده و جامعه به روشنی دیده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه نقش زن در خانواده اسلامی کوچک نیست، گفت: نقش زن در خانه و جامعه کوچک نیست و زن همانند مرد در همه عرصه‌ها حضور دارد. نقش و جایگاه زن تا آنجاست که مرد را می‌سازد. درون خانواده هم جامعه‌ای کوچک را می‌سازد و با تربیت فرزندان، محبت عمومی را به خانواده و جامعه سوق می‌دهد.

وی با اشاره به نقش بزرگ زن در عرصه مقاومت، تصریح کرد: زن در همه عرصه‌ها در میدان حضور دارد و دوشادوش مرد حتی در جنگ‌ها علیه دشمن حضور می‌یابد. عشق به شهادت و اهل‌البیت و امام حسین(ع) در او نهادینه شده است؛ شهادتی که نمونه‌های بارز آن را در صحنه کربلا دیدیم و امروز در جبهه‌های مقاومت این رشادت‌ها ادامه دارد.

بانوی پژوهشگر لبنانی با بیان اینکه زن در همه میدان‌ها پیشتاز و ممتاز است، گفت: زن مسلمان در همه میدان‌ها پیشتاز است و ایستادگی می‌کند؛ به‌خصوص در لبنان که امروز با دغدغه‌های مختلف روبرو است.

وی افزود: در لبنان بحران اقتصادی بزرگی داریم، حتی آب یا برق به اندازه کافی پیدا نمی‌شود. در همه سطوح در محاصره و تحریم هستیم. اما زنان ما همچنان بر تربیت فرزندان سالم و صالح برای جامعه خود تلاش می‌کنند و در برابر دشمن ظالم، از خود ایستادگی نشان می‌دهند. 


گفت‌وگو از: روح‌الله فرقانی

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات