جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

فرماندهان نظامی به اندیشه های دفاعی و اشراف رهبری به علوم مختلف اذعان دارند/ رشد 50 برابری مقالات حوزه علمیه خواهران

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ارسال۹۰۰ مقاله، به دبیرخانه اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۰۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

حجت الاسلام علی شیرازی  با اشاره به برگزاری همایش بین المللی این رویداد در اسفند ماه امسال ، گفت: از میان 900 مقاله ارسال شده به این همایش   ۱۴۰ مقاله ممتاز شناخته شده  که ۱۶ مقاله نیز خارجی است و در پایان همایش مقالات در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

 وی با اشاره به افزایش میزان مشارکت پژوهشگران در این رویداد سیاسی و فرهنگی، افزود: سطح مشارکت نخبگان بسیار بالاست و حوزه علمیه خواهران نسبت به گذشته رشد 50 برابری داشته است و طلاب باید   روی تک تک موضوعات دفاعی و اندیشه های دفاعی رهبری کار کنند.

وی گفت: اندیشه های رهبر معظم انقلاب از نظر علمی، علم فقه، اصول، رجال، حدیث، علوم جدید، عرفان، انلاق، سیاست، علوم نظامی، ادبیات، شعر،  علوم متعدد و... سرآمد است و فرماندهان نظامی نیز به تسلط  ایشان به علوم مختلف اذعان دارند.

   حجت الاسلام علی شیرازی  در پنجمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تبیین اندیشه دفاعی رهبر معظم گفت: برای اینکه اندیشه های رهبر معظم انقلاب را تبیین کنیم اول باید بدانیم که او کیست و چه ویژگی هایی داشته و چه نگاهی به مسائل دفاعی و نظامی دارد.

وی افزود:  وقتی از اندیشه دفاعی ایشان سخن می گوییم ابتدا باید بدانیم او کیست و چه نگاه و اشرافی دارد.  باید جایگاه پیشین و کنونی جمهوری اسلامی را در توان نظامی بررسی و پیشرفت های کشور را بیان کنیم. چرا که تدابیر رهبر معظم انقلاب در عرصه نظامی و دفاعی ما را به این قدرت بزرگ تبدیل کرده است. لذا امروز هیچ کس به خاطر نبود   ابزار  و تجهیزات نظامی و دفاعی نگرانی ندارد .

  امروز سران آمریکا  رژیم صهیونیستی را  از حمله به ایران منع می کنند و اعلام می کنند که اگر به ایران حمله کنید   ایران با موشک های نقطه زن سرزمین های اشغالی را درهم می کوبد.

 

حجت الاسلام شیرازی گفت: در تیرماه سال 67 وقتی که امام خمینی (ره)     قطعنامه 598 را پذیرفتند  در پیامی اعلام کردند،   باید بسیج جهان  اسلام  را شکل دهیم و اکنون پس از چند دهه   با مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار شهید سلیمانی این موضوع شکل گرفت و  حزب الله لبنان، انصارالله ،  حماس، زینبیون، رضویون، فاطمیون و بسیج جمهوری اسلامی به عنوان سازمان بسیج جهانی شکل گرفته و  همه نگرانی های دشمنان هم از همین بود.

  در ابتدای جنگ تحمیلی صدام در مصاحبه ای اعلام کرد سه روز بعد مصاحبه بعدی را در تهران انجام می دهم در حالیکه امروز می گویند ما   هر طرحی را که بخواهیم در منطقه اجرا کنیم جمهوری اسلامی مانع آن است و   سردار سلیمانی که مانع تحقق اهداف آنها در منطقه شده بود   را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام شیرازی اعلام کرد: این همان مدیریتی است که متصل به خداست که تفکر مادی غربگرا نمی تواند این وضعیت را تحلیل کند چون نمی فهمد قدرت وابسته به خدا یعنی چه؟ نمی فهمد جوانی که باید به دنبال لذت های دنیا باشد اما پا به میدان می گذارد و با دشمن مقابله می کند چه دلیلی دارد.

وی گفت: مکتب دفاعی رهبر معظم انقلاب شعبه ای از مکتب دفاعی امام عاشورا، و نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است.  

وی اعلام کرد: اگر دنیا رهبری مثل امام خامنه ای را داشت،  صدها هزار  جلد کتاب در باره زندگی او می نوشت اما ما تاکنون چند جلد کتاب در این زمینه تالیف کرده ایم؟

 

 

 

ارسال نظرات