رئیس پلیس آگاهی استان البرز:

اعضای باند سرقت از منازل در البرز دستگیر شدند/ اعتراف سارقان به بیش از 70 فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند هفت نفره سرقت از منازل که شامل پنج آقا و دو خانم بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۱۰
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این پلیس انجام شد، از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند هفت نفره سرقت از منازل که شامل پنج آقا و دو خانم بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد خبر داد.

اعضای باند سرقت از منازل در البرز دستگیر شدند/ اعتراف سارقان به بیش از 70 فقره سرقت

وی با اشاره به اینکه این سارقان در استان ها و شهرستان های مختلفی اقدام به سرقت کرده اند، عنوان کرد: اعضای این باند خودرویی را در محل سکونت خود اجاره و چند دستگاه موتورسیکلت را روی آن سوار می کردند و به شهرستان های موردنظر می بردند و با استفاده از آن ها اقدام به سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: این افراد در حال بازگشت از سرقتی در استان سمنان بودند که در یک عملیات پلیسی دستگیر و اموال مسروقه بسیاری از آن ها کشف و ضبط شد. این سارقان تاکنون به بیش از 70 فقره سرقت از منازل در استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، تهران، البرز و زنجان اعتراف کرده اند.

سرهنگ نادربیگی ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده را بیش از 50 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: اعضای این باند که به جز سرقت از منازل، اقدام به گردنبندقاپی نیز می کردند، دارای سابقه های متعدد هستند و بعضا با قرار وثیقه آزاد شده اند.

به گفته وی، در روز دستگیری حدود چهار میلیارد تومان اموال سرقتی مانند طلا و جواهر، گوشی موبایل، لپ تاپ و تبلت از آن ها کشف شد و ساکنان نیشابور و مشهد که منازل آن ها توسط این سارقان مورد سرقت واقع شده بود شناسایی و بخشی از اموال مسروقه به آن ها تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از توقیف موتورسیکلت ها و خودروهای در اختیار این باند و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان، خبر داد و افزود: چناچه افرادی با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند، جهت شناسایی سارقان و طرح شکایت به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

سرهنگ نادربیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سرقت تحت پوشش مامور پلیس در استان البرز، از دستگیری دو باند سارقان مامورنما خبر داد و گفت: این افراد با استفاده از خودروهای پژو، سمند و ...، در خیابان های خلوت و نقاط حاشیه ای، رهگذران را شناسایی و با نشان دادن کارت شناسایی جعلی و بیسیم دست ساز از آن ها اخاذی می کردند.

وی با اشاره به اینکه این دو باند به صورت مجزا اما با یک شیوه در استان البرز اقدام به سرقت می کردند، خاطرنشان کرد: این سارقان ابتدا سوژه ها و طعمه های خود را شناسایی و سپس به بهانه بازرسی گوشی موبایل افراد یا حمل مواد مخدر اقدام به بازرسی وسایل و سپس با پرسیدن رمز کارت عابربانک افراد، از آن ها اخاذی می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به عدم شباهت شرایط ظاهری این افراد به ماموران نیروی انتظامی، عنوان کرد: علیرغم هشدارهای پلیس اما هنوز هم عده ای از شهروندان به سادگی به این افراد اعتماد می کنند و بدون تحقیق و بررسی، گوشی تلفن همراه، مدارک، کارت عابربانک و رمز آن را در اختیار آن ها قرار می دهند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به نقش هوشیاری مردم در کاهش این نوع سرقت و با بیان اینکه این افراد در شهرهای مختلف اقدام به سرقت از منازل نیز می کردند، از کشف تعداد زیادی گوشی تلفن همراه و لپ تاپ از آن ها خبر داد و افزود: محل سرقت این افراد در البرز، قزوین، شهریار، تهران و همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این سارقان نیز در فرودگاه شناسایی شده اند که با زبان های مختلف با افراد صحبت و از آن ها اخاذی می کردند، اظهار کرد: یکی از این باندها متشکل از دو نفر و دیگری متشکل از سه نفر بود. این سارقان سابقه دار تاکنون به 30 فقره سرقت با شیوه های مذکور اقرار کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی 17 نفر مالباخته در این پرونده از طریق اطلاعات گوشی ها و لپ تاپ های کشف شده خبر داد و با اشاره به تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان، در بخش دیگری بیان کرد: مدتی پیش گزارشی مبنی بر حضور مشکوک یک دستگاه پژوپارس در منطقه عظیمیه به پلیس واصل شد.

سرهنگ نادربیگی افزود: بلافاصله نیروهای پلیس وارد عمل شدند و اقدام به بررسی خودرو کردند و متوجه شدند که پلاک خودرو جعلی و مربوط به یکی از شهرستان های مدنظر ما برای بررسی در زمینه سرقت است؛ بنابراین عملیات تعقیب و مراقبت پلیس آغاز شد.

وی ادامه داد: در ادامه، سه نفر از سارقان حین خروج از یک منزل مسکونی با مشاهده ماموران فرار کردند و به داخل منزل بازگشتند و از روی پشت بام منزل مجاور به پایین پریدند و 70 میلیون وجه نقد و طلاجات را در کوچه های مجاور پخش کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ماموران موفق به جمع آوری 55 میلیون تومان از این مبلغ شدند، مطرح کرد: این سارقان با تخریب درب منازل در استان های البرز، تهران و مشهد اقدام به سرقت می کردند. تقریبا همه آن ها سابقه دار هستند و یکی از آن ها محکوم به اعدام بوده است.

سرهنگ نادربیگی اضافه کرد: پس از مدتی حکم این فرد به 25 سال حبس و سپس به 15 سال حبس تغییر یافت و بعد با قرار وثیقه آزاد شد. حدود 40 تا 50 درصد سارقان دستگیر شده، سابقه دار نیستند اما اقدام به تشکیل باندهایی با افراد سابقه دار کرده و در برخی موارد نیز طعمه های خود را از بین جوانان کم سن و سال انتخاب می کنند که مجازات سبک تری برای آن ها در نظر گرفته شود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار