شهید نورالله یزدانپناه؛ چریک بویراحمدی از کردستان تا ماووت

شهيد بزرگوار درسال1344دريكي از روستاهاي لوداب از توابع شهرستان ياسوج چشم به جهان گشود و زمان كودكي را درهمان روستاسپري كرد.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۰۳
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، طي مدت تحصيلات راهنمايي خود، اعلاميه هاي امام را كه برادر بزرگترش درقم نزدآيت الله گلپايگاني مي آورد به طورمخفيانه بين دانش آموزان و دوستان هم عقيده خود توزيع مي كرد.

درسال58 يكي ازبنيان گزاران و مؤسسين سپاه گچساران بود و در همان سال جهت مبارزه بارز دمكرات كردستان و ضد انقلابيون عازم منطقه كردستان شد ومدتي بادمكرات هاجنگيد وتعداد زيادي از آنهارا به هلاكت رساند و درسال59كه جنگ تحميلي عراق عليه ايران شروع شد شهيد عازم منطقه جنوب گرديد

شهيد بزرگوار با سخنرانيهاي شيرين خود مردم منطقه چين و لوداب را ارشادمي نمود وبسيجيان منطقه راجمع آوري مي كرد و باپاي پياده ازكوههاي صعب العبورلوداب به دهدشت وگچساران مي آورد و به همراه خود به منطقه عملياتي مي بردكه نمونه بارز آن به شهاددت رسيدن تعداد هفده نفر از بستگان ايشان مي باشد.

سرانجام شهيد بزرگوار با مسئوليتهاي متفاوتي از جمله مسئوليت طرح عمليات تيپ مستقل 48 فتح در سال 66 در عمليات كربلاي 10 در منطقه ماووت عراق به درجه رفيع شهادت نائل آمد كه پيكر پاكش بعد از گذشت 3 ماه به دست خانواده محترمش رسيد.

 

موشن گرافیک: محمد نجفی نژاد

 

ارسال نظرات