با حضور جمعی از خانواده‌ها و نویسندگان:

رونمایی از داستان زندگی حاج قاسم با سه اثر کودکانه در مشهد + عکس و فیلم

سه کتاب کودک باموضوع داستان زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان کودکانه از جمله «سیب آخر»،«مردی که زبان کبوتر‌ها را می‌دانست» و «قهرمان به شکل خودم» باحضور جمعی از خانواده‌های مشهدی و ناشران رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۹۰۶
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این آیین از سه کتاب کودک باموضوع داستان زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان کودکانه از جمله «سیب آخر»،«مردی که زبان کبوتر‌ها را می‌دانست» و «قهرمان به شکل خودم» باحضور جمعی از خانواده‌های مشهدی و ناشران رونمایی شد.

کتاب «مردی که زبان کبوتر‌ها را می‌دانست» برای گروه سنی ب و ج کاری از خانه همبازی، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی، نوشته نازنین صابری بهداد یکی از این کتاب‌ها بود که رونمایی شد.

نویسنده در این کتاب سعی دارد که ابعاد فراملی شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به زبانی قابل تامل برای کودکان و نوجوانان نمایش دهد شخصیتی که متعلق به همه مردم و آزادگان جهان است.

کتاب دیگری که رونمایی شد با عنوان «قهرمان به شکل خودم» نوشته کلر ژوبرت کتابی برای کودکان و نوجوانان است.

این کتاب در واقع مسیر قهرمان شدن سپهبد شهید سلیمانی را به زبانی شیوا بیان می‌کند و به راهی که توانست سردار دل‌ها را به قهرمان واقعی برای مردم تبدیل کند، گریزی می‌زند.

کتاب سیب آخر نوشته محمد خسروی راد سومین کتابی بود که با حضور جمعی از خانواده‌های مشهدی در حوزه هنری رونمایی و معرفی شد، نویسنده در این کتاب یکی از متفاوت‌ترین ابعاد شخصیتی حاج قاسم را نشان می‌دهد، زمانی که سردار دل‌ها در میدان نبرد بود و وقتی سیل خوزستان اتفاق افتاد، شتابان به این استان سفر کرد و تلاش کرد باری از دوش مردم بردارد که به زبانی گویا و شیوا برای کودکان و نوجوانان در کتاب بیان می‌شود.

محمد خسروی راد نویسنده کتاب سیب آخر در آیین رونمایی از این کتاب‌ها گفت: اگر بخواهیم برای انسان‌های بزرگ و بزرگسالان بنویسیم نمی‌توانیم آن را در ظرفی کوچک جای دهیم، اما اگر بخواهیم در مورد حاج قاسم برای کودکان بنویسیم کار بسیار دشوارتر می‌شود، آنقدر سخت که نوشتن گاهی جرات می‌خواهد.

وی بیان کرد: اصرارم برای ورود به ابعاد سیل خوزستان در زندگی شهید سلیمانی این بود که زبان داستان زبان انجام دادن است و این بخش، شرایطی درام از زندگی شهید سلیمانی بود که احساس می کردم، مغفول مانده است.

گفتنی است در پایان این آیین از نویسندگان این سه کتاب قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها