با حذف محدودیت‌ها می‌توان فرصت‌های شغلی جدید برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی فراهم کرد

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار امروز با مسئولان بخش کشاورزی استان گفت: دستیابی به توسعه و ارتقای بخش کشاورزی و ایجاد مشوق برای سرمایه گذاری با حذف انحصارها و محدودیت‌های غیرضرور عملی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۶۰۱۵
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی تغییر روش‌ها و به‌کارگیری فناوری نوین برای ارتقای تولید و اقتصاد کشاورزان، آموزش و ترویج کاربردی برای ارتقای علمی بهره‌برداران بخش کشاورزی ضروری برشمرد.

وی تصریح کرد با تلاش جهادی و نظارت میدانی  و با بهره‌گیری حداکثری از منابع آب‌وخاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه باغات خصوصاً نخلستان‌ها و محصولات گرمسیری و توسعه آبزی‌پروری را از مهم‌ترین برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ارتقای زندگی کشاورزان و روستاییان در مسیر توسعه بخش کشاورزی را یک مأموریت مهم  قلمداد کرد و اظهار داشت استانداری هم تحقق این اهداف، با مجموعه جهاد کشاورزی همراهی خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  در این نشست با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های استان چهارفصل سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های شاخصی برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ، میوه‌های گرمسیری و گیاهان دارویی کم آب بر، توسعه نخلستان‌های تجاری و گلخانه‌ها، توسعه صنايع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان در حال اجراست.

سید محمدرضا سید حسینی افزود خوشبختانه تاکنون  ۹۰ درصد از گندمزارهای استان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است
وی تأکید کرد برای توسعه گلخانه‌ها با بهره‌گیری از آب سدها برنامه‌های جامعی تدوین شده و خواستار همراهی مسئولان جهت تخصیص آب برای طرح‌های بخش کشاورزی در سرتاسر استان شد.

ارسال نظرات