خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

تلاش و تمرکز دشمن ایجاد شکاف اجتماعی/ درخشش قرآن رو ز به روز پرفروغ تر می شود

تبریز- امام جمعه تبریز اظهارداشت: دشمن پس از شکست در اغتشاشات به ایجاد شکاف اجتماعی و فعال کردن گسل‌های اجتماعی و فرهنگی تمرکز کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۶۱۱۲
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای ترمیم این شکاف ها و نمایش وحدت و همدلی بین آحاد جامعه ایران اسلامی است.

وی با ابراز امیدواری در ادای وظیفه دینی و ملی در ایجاد وحدت، خاطرنشان کرد: در اتفاقات مختلف شاهد جوشش همدلی و‌ مواسات بین مردم بوده و این روح ایرانی_اسلامی را در همه جا دیدیم از سیل، زلزله و کرونا و مواسات گرفته تا مساله کمبود گاز این همدلی را شاهد بودیم چگونه جامعه بدون مشکل خاصی از این مرحله عبور داد. 

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود به تلاش امارات برای برقراری ارتباط با سوریه پرداخت و گفت: برخی کشورهای عربی متحد آمریکا مانند امارات طی دو سال گذشته سودای بازگشت به میدان بازی سوریه را کرده‌اند و در این زمینه خود را دوست نزدیک بشار اسد عنوان می‌کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که متحدان عربی آمریکا مانند امارات،عربستان و بحرین طی سال‌های جنگ داخلی سوریه بیشترین حمایت را از گروه‌های مسلح و مخالف دولت داشتند اما جالب است ک طی دو سال گذشته به سمت تغییر مسیر خود از خصومت به سمت نزدیکی با دمشق حرکت کردند. 

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به حمله وحشیانه رژیم کودک کش به کرانه باختری اشاره و بیان کرد: در روزهای گذشته شاهد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بودیم که نشان داد اسرائیل با این حرکات گمان می‌کند کاری از پیش می‌برد در حالی که این کارهای وحشیانه دست و پا زدن پایانی آن ها است و طبق فرمایش رهبری مقاومت پیروز است و پیروزی از آن مقاومت است. 

خطیب جمعه تبریز به استمرار اسلام ستیزی در اروپا اشاره کرد و گفت: سران غرب از جمله دولتمردان سوئد در حالی از کلید واژه تهی شده از آزادی بیان بهره می‌گیرند که زیرسئوال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین مجازات روبه‌رو می‌کنند اما حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و تصویری از سرداران مقاومت چنین نیست.

حجت الاسلام آل‌هاشم یادآور  شد: اهانت به قرآن کریم آن هم در سال‌های رشد شتابان مسلمانان صورت می‌گیرد به تعبیر رهبر انقلاب درخشش قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار