امام جمعه ایلام گفت:

بهره گرفتن دولتمردان از نظرات کارشناسان برای مهار افزایش قیمت دلار

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسوولان دولت سیزدهم به طور جدی نسبت به کنترل ارز، تورم و شرایط اقتصادی ورود و از نظرات کارشناسان بهره بگیرند.
کد خبر: ۹۴۸۶۱۱۶
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹



به گزارش خبرنگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: مردم با متانت و نجابت وضعیت اقتصادی موجود را تحمل کرده اند، اما مسوولان باید نسبت به کنترل قیمت ارز و معیشتی ورود کنند تا سفره مردم بیش از این کم نشود.

وی تاکید کرد: در این راه دولتمردان باید از فکر، ایده و توان افراد آگاه و توانمند نیز بهره گیری کنند تا جلو روند صعودی نرخ ارز و تورم گرفته شود.

خطیب جمعه ایلام به آغاز جشن‌های دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و انقراض حکومت شاهنشاهی اشاره کرد و یادآور شد: ماه بهمن و دهه فجر در زمره ایام الله قرار دارد که باید با شکوه تمام گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار ادامه داد: بهمن ۵۷ روز‌های سرنوشت سازی در تاریخ جامعه ایران اسلامی و حتی دنیا اتفاق افتاد و از آن زمان تاکنون دشمنان تلاش زیادی برای جلوگیری از پیشروی و نفوذ منطقه‌ای و بین المللی انقلاب اسلامی کرده اند.

وی اضافه کرد: تلاش و فشار گسترده دشمنان ایجاد انحراف انقلاب از مسیر تعیین شده و تعالی بخش نظام بود و با هجمه‌های گسترده تلاش زیادی کردند تا انقلاب اسلامی قبل از رسیدن به ۴۰ سالگی نابود شود، اما با عنایت خداوند، رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی و حمایت مردم از نظام خواب شوم دشمن تعبیر نشد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر که هجمه‌های سنگینی بر علیه جمهوری اسلامی وارد شد، علنا ساقط شدن نظام را اعلام و برای نابودی انقلاب اسلامی روزشمار هم تعیین کرده بودند، اما این توطئه‌ها نیز به جایی نرسید و جمهوری اسلامی در آستانه برگزاری یک جشن پیروزی دیگر است.

وی اظهار کرد: تا زمانیکه این نظام و انقلاب مقدس از عنایت خدواند و وفاداری مردم برخوردار باشد، مسیر شکوفایی و اقتدار خود در سطح داخلی و خارجی را به پیش می‌برد و عظمت کنونی ایران دشمنان را مایوس کرده و اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی نشان دهنده یاس و ضعف آن‌ها در مقابل ایران مقتدر است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اشاره و اضافه کرد: غربی‌ها با عدم شناخت جامع نسبت به عظمت جایگاه واقعی سپاه و بسیج به مقابله با این نهاد انقلابی و خدمات رسان پرداخته است، در حالیکه حماسه سازی سپاه و بسیج در تاریخ ایران و منطقه ثبت شده و فدایی امنیت ملت و کشور خود هستند.

وی ادامه داد: توهین کردن به رهبر معظم انقلاب اسلامی و هتک حرمت قرآن کریم سازمان دهی شده در کشور‌های دارای داعیه حقوق بشر نشانه عجز آن‌ها در برابر ایران اسلامی و دین مبین اسلام و افزایش گرایش جوامع غربی به اسلام است و این گونه حرکات باعث وحدت بیشتر در میان مسلمانان و سایر پیروان ادیان الهی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: خداوند در سوره آل عمران دشمن را به مسلمانان شناسانده است و بنا به توصیه موکد قرآن مسلمانان نباید به دشمنان اعتماد و اتکا داشته باشند، چراکه هدف دشمن ترویج فساد در بین مسلمان و ایجاد رنج و گرفتاری مسلمانان با هدف مبارزه و براندازی دین اسلام است.

وی پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی را در گرو ارتباط با خداوند و مانوس شدن با نماز و قرآن برشمرد و اظهار داشت: ارتباط با خداوند به واسطه خواندن نماز موجب مصونیت جامعه از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و جلوگیری از بروز فحشا و منکرات می‌شود، ماه مبارک رجب و ایام اعتکاف فرصتی مغتنم برای ارتباط مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان با خداوند خواهد است و در راستای ترویج معنویات در بین قشر جوان و نوجوان نقش معلمان مدارس، اساتید مراکز آموزش عالی و خانواده‌ها غیر قابل انکار است.

ارسال نظرات