خبرهای داغ:
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی مطرح کرد؛

نقش مؤثر «جهاد تبیین» در شکست جنگ نرم دشمن

سردار افشار گفت: با روایت‌گری به‌موقع و جهاد تبیین می‌توانیم دشمن را در جنگ‌ نرم شکست دهیم.
کد خبر: ۹۴۸۶۲۸۳
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «علیرضا افشار» رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با برنامه «هوای بهمن» رادیو انقلاب اظهار داشت: جنگ نرم جنگی است که متکی بر رسانه و تأثیرگذاری بر افکار عمومی است؛ از این رو ابزار جنگ امروز رسانه است و در عصر حاضر گستردگی ارتباطات سبب شده تا جنگ نرم بیشتر کاربرد داشته باشد.
سردار افشار افزود: جنگ نرم بر سه اساس قدرت نرم، تحلیل نرم، تهاجم نرم استوار است. ما در کشورمان از قدرت نرم بالایی برخورداریم و تاکنون دشمن توفیقی به دست نیاورده است؛ اما در بحث تحلیل نرم ما نگران نفوذ جریانی هستیم که ممکن است نخبگان را هدف قرار دهد تا در راستای اهداف دشمن گام بردارند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به تهاجم نرم دشمن، تأکید کرد: ما باید در جهت افشای ماهیت دشمن و آشکار کردن جنایات دشمنان باید گام برداریم.

وی بیان کرد: اگر ما در روایت‌گری به‌موقع و جهاد تبیین فضایی ایجاد کنیم تا دروغ‌های دشمن افشا شود و سیاهکاری آنان را بشناسیم، به‌طور حتم دشمن را در جنگ نرم شکست می‌دهیم.

سردار افشار گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات ما ناشی از توطئه دشمنان است. ما همین اندازه که بدانیم دشمن هفت تریلیون دلار برای خلق داعش خرج کرد و شهید سلیمانی نگذاشت که موفق شوند، به‌طور حتم متوجه اهمیت جهاد تبیین می‌شویم.

وی اظهار داشت: با توجه به رشد اسلام در کشور‌های غربی و جریانات آزادی‌خواه در غرب، فضایی ایجاد شده که وزارت امور خارجه برای تأثیرگذاری روی افکار عمومی تلاش کند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه جوانان ما باید با مرور تاریخ از تجربیات پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کنند، عنوان کرد: سواد رسانه نیاز عمومی جامعه ماست که باید مسؤلان برای آن برنامه‌ریزی کنند.



ب/۲۶۲۳

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها