مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی قم:

آدمی در زیر زبان خویش پنهان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی قم با بیان اینکه آدمی در زیر زبان خویش پنهان است، گفت: اگر سخنی برای خدا باشد، باید آن را به زبان آورد وگرنه بر اساس احادیث ائمه معصومین(ع) سکوت بهتر از آن است.
کد خبر: ۹۴۸۶۳۹۹
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل امیرزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابیطالب(ع) بمناسبت روز شهادت امام هادی(ع) در جمع کارکنان لشکر حضور یافت و ضمن عرض تسلیت با بیان این حدیث امام همام با مضنون (الجاهل السر لسانه) ( انسان نادان اسیر زبانش است.) به آفات زبان از دیدگاه اسلامی پرداخت.

وی با بیان آنکه خداوند به آدمی یک زبان داده و دو گوش یعنی یکی بگو و دو تا بشنو، اظهار کرد: زبان از جمله نعمت‌های بزرگ خداوند است که به انسان عطا فرموده و این تنها انسان است که از روی عقل و درایت می‌تواند تکلم کند و از این نعمت الهی بهره‌مند شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی سپاه استان قم با بیان اینکه آدمی در زیر زبان خویش پنهان است، گفت: اگر سخنی برای خدا و در راه او باشد، باید آن را به زبان آورد وگرنه بر اساس احادیث ائمه معصومین (ع) سکوت بهتر از آن است.

وی با برشمردن بیش از ۱۸۰ نوع گناه برای زبان، گفت: یکی از این گناهان بگو مگو کردن و بحث و جدال است همانطور که امام هادی (ع) فرمودند: بگو مگو ، دوستی طولانی را از بین می برد و رابطه محکم را به جدایی می کشاند و کمترین اثر بگو مگو این است که هر کدام از دو طرف می‌خواهد بر دیگری پیروز شود و همین در پی پیروزی بودن، مهمترین عامل قطع رابطه است.

پایان پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار