مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

۲۷ موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تا کنون با نیت مسجد، حسینیه و خانه عالم در این استان ثبت شده است.
کد خبر: ۹۴۸۶۴۹۰
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مؤمنی مقدم با بیان اینکه وقف مصداق کامل انفاق است و اگر بخواهیم به اوج انفاق برسیم باید واقف باشیم، بیان کرد: تنها وقف است که نام انسان را ماندگار می‌کند و در احادیث آمده که با وقف که مصداق صدقه جاریه بوده و حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال گشوده است و ثواب به‌پای واقف نوشته می‌شود.

وی با بین اینکه بیشترین موقوفات سیستان و بلوچستان در سال‌جاری به شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک افزود: تعداد موقوفات ثبت شده این استان بیش از پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه شامل مسجد، مدرسه، خانه عالم، قبرستان و غسالخانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه‌به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام بیش از گذشته گام بردارند.

وی با بیان اینکه دامنه نیات وقف بسیار گسترده بوده و همه جوانب زندگی افراد را در نظر می‌گیرد افزود: همچنان واقفان و خیران استان ساخت مسجد و برگزاری مراسم‌های مذهبی را نمونه بارز وقف و امور خیریه تصور می‌کنند.
 
گفتنی است؛ تاکنون افزون بر پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که بیش از بر چهارهزار موقوفه به مساجد اختصاص دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار