آیین افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

شاهرود_ آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن شهید ورزشی یحیایی این دانشگاه برگزار شد
کد خبر: ۹۴۸۶۸۱۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

آیین افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم گفت:خوشحالم هستم که در نخستین رویداد فرهنگی ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حضور دارم و بدون شک نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دانشگاه نقطه عطفی است برای اتحاد وانسجام بیشتر تمامی کارکنان دانشگاه و امیدوارم سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری این رویداد ورزشی باشیم.
شیبانی افزود:اگر بپذیریم که عقل سالم در بدن سالم است و یک فرد با عقل سالم می‌تواند فرد مفیدی به حال خود و اجتماع باشد، در آن صورت درمی یابیم که چرا جوامع پیشرفته سرمایه گذاری زیادی بر روی این امرخطیر یعنی ورزش می‌کنند.
او اظهار کرد: امروزه اثرات مفید ورزش بر ساختار فرهنگی و اجتماعی یک جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر در جامعه‌ای فرهنگ ورزشی جایگاه مناسب خود را پیدا کند، افراد آن جامعه از سستی و کرختی رهایی می‌یابند و علاوه بر بالا رفتن نیروی کار، از صرف هزینه‌های گزاف درمان بیماری‌ها کاسته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اگر بخواهیم اهمیت ورزش را در سلامتی انسان بدانیم خواهیم دید که اثرات مفید فعالیت‌های ورزشی را در پیشگیری – درمان و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی و عروقی و تنفسی نشان می‌دهد و ورزش مناسب برای حفظ سلامت قلب اگر بصورت منظم و برنامه ریزی شده اجرا شود، می‌تواند از بروز عوامل بیماریزای قلبی از قبیل فشارخون و قند و چربی بالا جلوگیری کند.
شیبانی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط جسمی و روحی و همدلی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جهت خدمت به مردم دانست و گفت: اعتقاد داریم همه کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رده‌ای جز سفیران سلامت دانشگاه‌ها هستند که هم خود و هم خانواده آنان بعنوان سفیران سلامت در راه تندرستی و سلامت در جامعه گام بردارند.
دکتر یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این آیین، بیان کرد: سلامتی و توانایی جسمانی از نعمت‌های الهی است و انسان همیشه خواهان سلامتی و نشاط است
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه: سلامتی و توانایی جسمانی از نعمت‌های الهی است
او گفت: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است، بدون شک سلامت فردی و سلامت اجتماعی رابطه و تعامل دوسویه با هم دارند به طوری که هر دو مکمل یکدیگر هستند و ورزش که دارای ۴ بعد اصلی است با سلامت ارتباط مستقیم دارد و به نظر می‌آید که یکی از راه‌های اصول سلامت در ابعاد چهارگانه، موضوع ورزش است.
آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود امروز صبح با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود، اعضای هیات رئیسه، مسئولین شهرستان، ورزشکاران، مربیان، سرپرستان تیم‌ها و جمعی از کارکنان دانشگاه در سالن شهید ورزشی یحیایی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد
این جشنواره با همت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با محوریت معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی دانشگاه و همکاری تربیت بدنی دانشگاه همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار