خبرهای داغ:

دانشگاه شهید چمران اهواز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال مربوط به سال‌های گذشته و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ اضافه شده است.
کد خبر: ۹۴۸۶۹۱۳
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

دکتر علی محمد آخوند علی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه شهید چمران اهواز که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سرسرای اداری دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه ما جانباز دوران دفاع مقدس است افزود: در دولت فعلی در حضور معاونت پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اثبات شد که اعتبارات پایه این دانشگاه نسبت به بقیه دانشگاه‌های هم تراز بسیار ضعیف است بنابراین از وزیر علم درخواست داریم حل این مشکل در برنامه قرار گیرد.

وی در خصوص عملکرد دانشگاه در طول یک سال اخیر گفت: با وجود بدهی دانشگاه تمامی هزینه‌ها مدیریت شد، خوابگاه‌های فرسوده ایمن سازی و بهسازی شد، بیش از ۱۰۰ حکم برای مدیران جدید و جوان صادر، و یک برنامه جدید و جامع با توجه به برنامه پنج ساله تدوین شد و در کمیسیون هیات امنا به تصویب رسید و همچنین موافقت اصولی راه اندازی ساختمان پردیس علمی و فناوری مستقل اخذ شده است.

آخوند علی ادامه داد: از مهمترین اولویت های مدیریت این دانشگاه حرکت در جهت نسل سومی کردن دانشگاه و کاربردی کردن تحقیقات است.

قرار گرفتن دانشگاه چمران اهواز در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور

رییس سابق دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در خصوص فعالیت‌های ۶ ساله این دانشگاه بیان کرد: برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تدوین شد و در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

دکتر غلامحسین خواجه افزود: چهار دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی، مهندسی عمران، معماری و باستان شناسی و حقوق و علوم سیاسی تاسیس شد، سهم دانشجویان خارجی از صفر در سال ۹۴ به ۶۸۸ نفر در سال ۱۴۰۰ رسید و تعداد کل رشته گرایش‌های دانشگاه از ۳۲۱ در سال ۹۴ به ۳۳۹ در سال ۱۳۹۹ رسید.

وی در خصوص افزایش سهم فعالیت‌ها و تعاملات بین الملل این دانشگاه توضیح داد: افزایش سهم مقالات ISI از ۳۳۹ مقاله در سال ۹۴ به ۶۵۸ در سال ۱۳۹۹ و بهره برداری از ۱۷ هزار متربع فضای فیزیکی جدید از جمله دیگر اقدامات است.

مسوول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان نیز گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت رفع عقب ماندگی های مزمن چند دهه اخیر خوزستان تلاش کند و مسوولان جدید با درایت و توجه به اولویت های علمی، کشتی آموزش عالی را به سر منزل مقصود برسانند.

حجت الاسلام آیت عادلی نژاد افزود: هر تصمیمی که به هم افزایی در جامعه ما ختم شود به تکامل وتوسعه انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار