مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد

افزایش جمعیت حیات وحش استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سرشماری حیات وحش در استان مرکزی، نشان از افزایش جمعیت گونه های خاص جانوری دارد.
کد خبر: ۹۴۸۷۰۴۵
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یوسف یوسفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به آمار سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس استان گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه‌های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس استان صورت پذیرفت.


وی افزود: در این برنامه سرشماری جمعیت گونه های شاخص شامل کل و بز، قوچ و میش، گراز و گرگ در زیستگاه های مناطق پایش و بررسی گردید؛ با توجه به وسعت و تعداد مناطق تحت مدیریت استان و لزوم برآورد سریع جمعیت وحوش، روش اجرا این سرشماری به صورت مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی بود که براین اساس مسیرهای سرشماری هر منطقه بر روی نقشه های توپوگرافی تهیه و در اختیار محیط بانان و کارشناسان خبره استان قرارگرفت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: با بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتایج سرشماری حیات وحش در دی ماه امسال، جمعیت سم داران شاخص استان با افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. که تعداد قابل توجهی گرگ، گراز، روباه، خرگوش و شغال در این سرشماری مشاهده گردید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار