معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:

دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان شهید مدنی تبریز به بهره برداری می رسد

تبریز- عاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طی فرایند نصب و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی امید در بیمارستان شهید مدنی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۳۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،جواد احمدیان در جمع خبرنگاران، گفت: دستگاه شتاب دهنده امید مراحل انتهایی نصب را طی می کند و با تلاش همکارانمان تا پایان بهمن ماه کارهای آماده سازی و تست هایی قبل راه اندازی تکمیل خواهد شد و تا پایان سال بهره برداری از آن شروع خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات ارائه خدمات رادیوتراپی در مرکز درمانی شهید مدنی گفت: در حال حاضر با بهره مندی از سه دستگاه رادیوتراپی، روزانه بالغ بر 120 نفر از خدمات این مجموعه در این بخش بهره مند می شوند.

دکتر احمدیان ادامه داد: با بهره برداری از دستگاه امید، انتظارداریم روزانه بیش از 200 نفر بتوانند از خدمات بهره مند شوند، هرچند نیاز ما روزانه بالغ بر 250 نفر خدمت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به فرسوده بودن دستگاه های رادیوتراپی در سطح استان گفت: متاسفانه عمر دستگاه های فعال بالا بوده و نیازمند تغییر دستگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: طی ماه های گذشته به علت مشکلات فنی یکی از دستگاه‌ها و همچنین انجام تعمیرات دستگاهی که در بخش خصوصی فعال بود، بیماران عزیز با مشکلاتی روبرو شده بودند اما در حال حاضر مشکل رفع شده و نسبت به تجویز پزشک خدمات از طریق سه دستگاه دولتی و یک دستگاه در بخش خصوصی به مردم عزیزمان ارائه می شود.

وی ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته یکی از دستگاه‌ها با عمر بیش از 17 سال از چرخه خارج می شود و مقرر شده است ضمن تعویض، دستگاه جدیدی خریداری و نصب شود.

احمدیان، از رایزنی این مجموعه با سازمان تامین اجتماعی استان در راستای خرید دستگاه رادیوتراپی در این بخش نیز خبر داد و گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته سازمان تامین اجتماعی نیز به موضوع ورود کرده است و ما نیز در کنار آنها هستیم تا به نتیجه مطلوبی در این خصوص دست بیابیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های بلند مدت برای رفع مشکلات بیماران نیازمند این خدمات گفت: با تکمیل  نصب دستگاههای جدید در استان خصوصا با راه اندازی بیمارستان جامع سرطان، نیاز بیماران عزیز به خدمات فوق رفع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها