فرماندار ویژه دهلران گفت: همزمان با دهه فجر ۸۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در این شهرستان کلنگ زنی و بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۷۲۶۴
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطیف صادقی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: از این تعداد سه پروژه کلنگ زنی و ۷۷ پروژه بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به ۲۲ پروژه عمرانی و ۵۸ پروژه اقتصادی افزود: برای این پروژه‌ها در مجموع سه هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه دهلران بهره برداری از مینی ان جی ال دهلران را از مهمترین این پروژه‌ها ذکر کرد و افزود: در حوزه گازرسانی قریب ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که منجر به گازرسانی به هشت روستای شهرستان شده است.

صادقی از بهره برداری پروژه‌های عمران شهری و روستایی در دهه فجر خبر داد و افزود: در زمینه ورزش، نوسازی مدارس، منابع طبیعی، برق وچ، کشاورزی و فیبرنوری نیز پروژه‌های مهمی بهره برداری می‌شود که در این میان پروژه‌های کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارند.

وی به اقدامات راه و شهرسازی در یکسال گذشته هم اشاره و اظهار داشت: طی یکسال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان در شهر‌های دهلران، زرین آباد، میمه و موسیان به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

فرماندار ویژه دهلران صدور اسناد مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی به تعداد بیش از ۷۰۰ مورد و ثبت اولیه نهضت ملی مسکن بالغ بر پنج هزار و ۱۵۹ نفر که استعلامات آن‌ها در دست بررسی است را از دیگر اقدامات یکسال گذشته راه و شهرسازی دهلران برشمرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۷۳ نفر تایید اولیه شده اند و زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۵۸ هکتار است.

صادقی اجرای طرح هادی در سطح ۱۳ روستای شهرستان با اعتباری معادل ۱۰۵ میلیارد ریال شامل، اجرای جوی و جدول، شن ریزی و بیس و آسفالت از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون برشمرد و افزود: تهیه و تجدید نظر طرح هادی ۱۹ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم نامه تهیه و تجدید نظر طرح هادی ۱۲ روستا با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت ۸۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه احداث مسکن روستایی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان در طول یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال نیز انجام شده است.

وی گفت: پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۳۳ واحد مسکن محرومین در سطح شهرستان و پرداخت ۲۰ فقره کمک بلاعوض جهت تکمیل واحد‌های مسکونی اقشار کم درآمد به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات است.

فرماندار ویژه دهلران پرداخت ۳۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت ۱۲ فقره کمک هزینه بیمه و نظارت مسکن روستایی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال نیز از اقدامات بنیاد مسکن در دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: پرداخت ۱۸ فقره کمک بلاعوض مسکن روستایی موضوع تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان به مبلغ ۹ میلیارد ریال و توزیع ۱۸ تن سیمان و ۳۶ تن میله گرد به آن‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی پرداخت هشت فقره تسهیلات قرض الحسنه احداث حمام به مبلغ هشت میلیارد ریال، صدور ۴۱ جلد سند مالکیت اماکن روستایی، واگذاری بیش از ۱۴۲ قطعه زمین مسکونی در روستا‌های شهرستان را از دیگر اقدامات برشمرد.

صادقی گفت: در حوزه برق نیز شامل توسعه و اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط و نصب پست‌های هوایی و تعمیرات در بخش شهری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و در بخش روستایی هم برای توسعه و اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط و نصب پست‌های هوایی و تعمیرات بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است که در مجموع ۱۹۰ میلیارد ریال در این دولت برای برق شهرستان بکار گرفته شد.

فرماندار ویزه دهلران اقدامات یکساله دولت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را شامل اجرای لایه حفاظتی در جاده‌ها بطول ۲۰ کیلومتر با ۱۰۰ میلیارد ریال و تعریض جاده و پل‌ها از کیلومتر ۲ تا ۵ محور دهلران - مهران و تکمیل واریانت کارخانه گچ در مجموع با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال را از اقدامات دولت در یکسال گذشته دانست و افزود: خط کشی راه‌های حوزه استحفاظی در محور‌های شریانی بطول ۵۰۰ کیلومتر با ۷۰ میلیارد ریال، نصب نیوجرسی بطول ۶ کیلومتر در محور‌های شریانی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و حذف نقاط پرحادثه محور دهلران – مهران واریانت ویله (بیشه دراز) با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و هزینه ۲۰ میلیارد ریال نیز انجام شده است.

وی گفت: آغاز عملیات چهارخطه کردن محور دهلران به مهران با یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال، نصب تابلو و علائم ایمنی در راه‌های حوزه استحفاظی ۱۲۰۰ عدد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، شانه سازی محور دهلران به مهران بطول ۳۰ کیلومتر با ۲۰ میلیارد ریال، لکه گیری راه‌های اصلی و فرعی بوسیله آسفالت گرم و سرد در مجموع ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات می‌باشد.

صادقی افزود: آغاز عملیات قطعه سوم چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک بطول ۲۸ کیلومتر با اعتبار ۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات برجسته دولت سیزدهم در حوزه راه‌های دهلران است.

وی افزود: در حوزه گاز رسانی طی یکسال گذشته شروع گازرسانی به روستا‌های بیشه دراز و کاور با ۵۷ درصد پیشرفت و هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال، گازرسانی به روستا‌های چم هندی با ۹۰ درصد پیشرفت و هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال، گازرسانی به روستا‌های آگره بید با ۸۵ درصد پیشرفت و هزینه ۵۰ میلیارد ریال، گازرسانی به روستا‌های تختان و سرکمر با ۸ میلیارد ریال و نصب علمک و شبکه باقیمانده سطح شهرستان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه ۲۵ میلیارد ریال از اقدامات مهم هستند.

صادقی یادآور شد: در مجموع طی یکسال گذشته برای شروع گازرسانی به روستا‌ها ۳۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار ویژه دهلران گفت: در حوزه اشتغال نیز تعهد سالانه شهرستان ۷۵۰ شغل بوده که تاکنون یک هزار و ۸۳۱ نفر در سامانه رصد ثبت شده و نشان از ثبت ۱۲۳ درصدی اشتغال در دهلران در سامانه رصد دارد و تا پایان سال ۲ برابر می‌شود.

ارسال نظرات