فرمانده کل سپاه، گفت: پیش از انقلاب اسلامی، ایران را به‌عنوان ایالت منفصل از جغرافیای سیاسی آمریکا می‌دانستند. در آن موقع، هویت سیاسی و فرهنگی مستقل برای ایران قائل نبودند و چهل هزار مستشار آمریکایی در تمام ارکان ایران نفوذ کرده بودند.
کد خبر: ۹۴۸۷۴۵۰
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

پیش از انقلاب، ایران را به‌عنوان ایالت منفصل از جغرافیای سیاسی آمریکا می‌دانستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج اظهار کرد: فرماندهان و افسران یکی از عظیم‌ترین لشکرهای امت اسلام علیه فتنه عظیم جهانی که علیه نظام ما وجود دارد، جوانانی هستند که در این رویداد بزرگ شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه بعضی از لحظه‌های تاریخی یک امتداد ابدی دارند و امتداد زنده‌ای از جریان یک حقیقت هستند، ادامه داد: بعضی از شخصیت‌های تاریخ نیز چنین هستند که فراتر از مرز‌های زمان حرکت می‌کنند، امتدادی ابدی دارند و هرگز تاریخ نمی‌تواند بر سیمای درخشان آن‌ها غبار کهنگی بنشاند.

فرمانده کل سپاه گفت: یادآوری ایام الله، اهمیت زیادی دارد و امروز از همان روز‌های الهی است چراکه وقتی امام(ره) پس از پانزده سال از تبعید بازگشتند، نقشه یک انقلاب شکوهمند در عالم رقم خورد.

سرلشکر سلامی مطرح کرد: ایران که صاحب تاریخ و تمدن کهن و عظیم در در حیات بشریت است، به عنوان بخش مهمی از دکترین ستون‌ دوگانه نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا تلقی می‌شد. دو ستون که خیمه سیطره سیاسی آمریکا در غرب آسیا را شکل می‌دادند، یکی ایران زمان پهلوی و دیگری عربستان سعودی.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان ایالت منفصل از جغرافیای سیاسی آمریکا می‌دانستند گفت: در آن موقع، هویت سیاسی و فرهنگی مستقل برای ایران قائل نبودند و چهل هزار مستشار آمریکایی در تمام ارکان ایران نفوذ کرده بودند که وقتی از پایگاه هایشان خارج می‌شدند، با این عبارت خاک ما را ترک می‌کردند که «ما به زودی برمی‌گردیم».

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مدلی که آن زمان، جهان بر اساسش اداره می‌شد مدل هسته-پیرامون بود؛ یعنی دو قدرت بزرگ در مرکز جاذبه جهان وجود داشتند و سایر کشور‌ها مانند مدار به دور این دو کشور بودند. سرلشکر سلامی افزود: امام خمینی(ره) موازنه قوای جهانی را با چالش جدی روبه‌رو ساخت و هویت ربوده‌شده اسلامی-ایرانی ملت ایران را به آن بازگرداند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: ورود امام(ره) طلوع یک خورشید و سرآغاز حاکمیت الله روی زمین و شگفتی در عالم است، که پس از جنگ سرد با محوریت ایران و انقلابی اسلامی شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این پایان ماجرا نیست و پیروزی انقلاب اسلامی، سرآغاز یک رویداد بزرگ است و باید بگویم ضلع دیگری به قدرت افزوده شده است. این قدرت برای آمریکا قابل تحمل نبوده و نیست. 

سرلشکر سلامی گفت: حاکمیت اسلام در ایران آغاز شد و با گذشت چهار دهه، استعمار تلاش خود را برای بازگشت و رجعت انجام می‌دهد. استعمار نمی‌تواند استقلال ایران اسلامی را ببیند. 

وی افزود: دشمنان از کودتا، تجزیه‌طلبی، جنگ بی‌سابقه جهانی و آرایش قدرت علیه ایران استفاده کردند اما نتوانستند ملت ایران را متوقف کنند. 

سرلشکر سلامی گفت: آمریکا و شوروی در دوران دفاع مقدس، جزء قدرت‌های رقیب و متخاصم یکدیگر بودند اما برای شکست انقلاب اسلامی، هم‌افزایی کردند. اروپا و اعراب مرتجع نیز بخش بزرگی از آن هجمه بودند. وی افزود: ایران در برابر این هجمه‌ها ایستاد و توانست عظمت الهی را در یک نبرد هشت‌ساله با شکست مواجه سازد.

وی افزود: اکنون جنگ به اقتصادی تغییر موقعیت داده است. آنها دانشمندان ما را ترور کردند تا به‌زعم خودشان نشان دهند با حاکمیت دینی نمی‌توان تمدن و قدرت ایجاد کرد. 

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: امام خمینی(ره) رحلت کردند اما جانشین صالح و شامل او در عصر غیبت، این رسالت را ادامه می‌دهد و سفینه نجات ما است. هنر این مرد بزرگ(امام خامنه ای) این است که اجازه به عقب‌نشینی نداد. وی گفت: هنر این مرد بزرگ و رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز ما توفیق سربازی در محضر او را داریم، این بود که کشور در هیچ‌میدان نبردی، عقب‌نشینی نکرد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: با رهبری ایشان، تهاجم عملی، جنگ روانی، هجمه فرهنگی و فتنه دشمن پاسخ داده شد و هیچ‌کسی میدان را ترک نکرد. فشارها سنگین و تحریم اقتصادی اضافه شد اما جوانان ما به میدان آمدند و از فضای تحریم فرصت ساختند.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: دشمنان فتنه تکفیر را در جهان اسلام ایجاد کردند تا بدیل انقلاب اسلامی را با چهره‌ای دروغین از اسلام بسازند. اما اسلام با فرماندهی یک اسطوره فراموش‌نشدنی در تاریخ یعنی حاج‌قاسم سلیمانی درخشید و این فتنه دشمن نیز خنثی شد.

وی گفت: نه طرح آبرامز، نه طرح خاورمیانه جدید و نه پدیده تکفیر، هیچ‌کدام نتوانستند ملت ایران را از حقیقت واقعی خود دور کنند، چراکه جوانان ما در میدان حضور داشتند. جوانان ما ماهواره ساختند و در فضای تحریم علمی، واکسن ساختند که این اعتبار بزرگی است. 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: توانستیم حضورمان در منطقه را تثبیت کنیم و قدرت دفاعی‌مان را در مقابل مدعی قدرتمند‌ترین ارتش ها گسترش دهیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه سوال آن‌ها این بود که چگونه آمریکا می‌تواند قلب‌ها و ذهن‌های جوانان مسلمان را تسخیر کند، ادامه داد: عصر، عصر تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها است و این، یک جنگ جهانی است و رویدادهایی این‌چنینی عملیات جنگی هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب امام خامنه ای عزیز به این نکته اشاره فرمودند که خرمشهر امروزی، همین فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: دشمن آماده شکست‌خوردن است و هیچ میدانی برای پیروزی او وجود ندارد. وقتی شما جهاد می‌کنید، خداوند راه را به شما نشان می‌دهد؛ پس ساکت ننشینید.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: جهان، جهان جنگ حق و باطل است و ما با ملت خودمان، برحق هستیم. فرمانده کل سپاه  خطاب به فعالان حوزه فضای مجازی گفت: تلاش کنید، جهاد و جنگ امروز همین است. جنگی در ورای مرزهای زمینی، دریایی و هوایی یعنی جنگ در فضای مجازی وجود دارد. 

ت-۹۶۰۶

انتهای  پیام/

ارسال نظرات