خبرهای داغ:

مشارکت سپاه استان سمنان در پشتیبانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث کاهش آسیب‌های جامعه خصوصا در حوزه امنیتی خواهد شد و بر همین اساس ما ضمن پشتیبانی از این فعالیت‌ها، در حوزه ترویج و نشر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز مشارکت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۴۸۷۷۰۶
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، همزمان با نخستین روز از دهه فجر، سردار منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه استان سمنان و سرهنگ سیف‌‌ا.. نصیری معاون نیروی انسانی سپاه استان ضمن بازدید از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی شهرستان سمنان، با سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان پیرامون مشارکت سپاه در حوزه‌های مرتبط با مهارت‌آموزی و گسترش همکاری‌های مشترک دیدار و گفتگو کردند.

سردار منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه استان سمنان به همراه سرهنگ سیف‌‌ا.. نصیری معاون نیروی انسانی و نیز مسئولین قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه استان سمنان با همراهی سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان از گارگاه‌های آسانسور، فناوری خودرو، برق خودرو، برق ساختمان و plc ، تراش و فرز CNC، جوشکاری و صنایع چوب بازدید کردند.

در این بازدید محمد عسگریان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی سمنان به ارائه توضیحاتی پیرامون رشته‌های آموزشی و مخاطبان این کارگاه‌ها پرداخت.

 سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حاشیه این بازدید، با اشاره به تصویب قانون جذب کمک‌ اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خواستار مشارکت سپاه استان سمنان در راستای ایجاد، تجهیز و تامین مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی شد.

شاهچراغ ضمن تبیین نقش آموزش‌های مهارتی و با اشاره به اثرگذاری سپاه و بسیج در جامعه، فرهنگ سازی آموزش‌های مهارتی از طریق تریبون‌های این دو نهاد را بسیار موثر دانست .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون با همکاری ارتش، سپاه و ناجا به دو هزار و 108 سرباز در قالب طرح سرباز مهارت آموزش ارائه شده است گفت: 490 نفر از این تعداد، سربازان سپاه استان سمنان بوده‌اند که با مشارکت دوجانبه می‌توان این آموزش‌ها را از نظر کمی و کیفی گسترش داد.

سردار منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه استان سمنان نیز اظهار داشت: فعالیت‌ها و خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بسیار مطلوب و اثرگذار است و این بازدید نیز زمینه شناخت بیشتر ما را فراهم نمود.

جانشین فرمانده سپاه استان همچنین افزود: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث کاهش آسیب‌های جامعه خصوصا در حوزه امنیتی خواهد شد و بر همین اساس ما ضمن پشتیبانی از این فعالیت‌ها، در حوزه ترویج و نشر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز مشارکت خواهیم کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از مدیران و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، بر افزایش کمی و کیفی طرح سرباز مهارت از طریق تعامل بیشتر با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها