خبرهای داغ:
محسنی اژه‌ای در حرم امام خمینی(ره):

اگر از لحاظ اقتصادی وابسته باشیم، ممکن است از لحاظ سیاسی هم به ناچار کوتاه بیاییم

رئیس دستگاه قضا گفت: قوه‌قضاییه باید تمام تلاش خود را برای کمک به دولتمردان در جهت ایجاد رفاه مردم، تولید، تامین سرمایه‌گذاری و کمک به فعالین اقتصادی به کار بندد. اگر از لحاظ اقتصادی وابسته باشیم ممکن است از لحاظ سیاسی هم به ناچار کوتاه بیاییم.
کد خبر: ۹۴۸۷۹۱۹
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و مسئولان عالی قوه قضاییه امروز(پنج‌شنبه، سیزدهم بهمن) و همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم امام‌خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی دستگاه قضا با آرمان‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام بزرگوار نسبت به چند چیز تکیه داشتند؛ اول تعبد نسبت به احکام اسلامی بود، در عمل نشان دادند می‌توان دنیا و آخرت مردم، رفاه، امنیت، صلح، رفاقت و آزادی را برای همگان ایجاد کرد.

وی افزود: امام(ره) دنبال این بودند که صلح، آزادی، استقلال، کرامت، آرامش و تامین دین و دنیای همه را با احکام نورانی اسلام تامین کنند.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: امام(ره) به همه سفارش کردند که باید در این مسیر حرکت کنیم. برای تحقق این امر می‌فرمودند اگر می‌خواهید پیروز شوید وحدت کلمه و وحدت در جامعه داشته باشید. نسبت به وحدت بیش از بسیاری از موارد تکیه داشتند. برای مردم خالصانه و در جهت رضای خدا تلاش کردن، تکیه دوم ایشان بود. برای خودشان از این دنیا هیچ چیزی غیر از خدمت نخواستند.

محسنی اژه‌ای گفت: امام(ره) تاکید فراوان بر مردم و به خصوص طبقات کمتر بهره‌مند از مواهب دنیایی داشتند. امام(ره) بر وحدت کلمه و توجه به مردم بسیار تاکید داشتند. امروز هم شیاطین این‌ها را هدف گرفته‌اند؛ این همه تبلیغات فراوان برای این است که بگویند نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمد نیست.

وی افزود: امروز قوه قضاییه باید پناه همه مظلومین باشد. ما باید بدون هیچ تبعیضی ملجا و ماوای هر کسی که تظلم‌خواهی می‌کند، باشیم. باید هر کسی به قوه‌قضاییه مراجعه کرد و تظلم‌خواهی کرد به آن رسیدگی کنیم؛ اینکه از کدام جناح و جریان است نباید برای ما تفاوت داشته باشد.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: قوه‌قضاییه باید تمام تلاش خود را برای کمک به دولتمردان در جهت ایجاد رفاه مردم، تولید، تامین سرمایه‌گذاری و کمک به فعالین اقتصادی به کار بندد. اگر از لحاظ اقتصادی وابسته باشیم ممکن است از لحاظ سیاسی هم به ناچار کوتاه بیاییم.

وی تصریح کرد: اگر احساس کردند که ما نمی‌توانیم عدالت اجتماعی را درست برقرار کنیم و دنبال منافع خودمان هستیم و نه برای مردم، دشمن از همین‌ها بهترین استفاده را می‌کند.

محسنی اژه‌ای گفت: اگر امروز نتوانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنیم، زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می‌آوریم. در ماه‌های اخیر نیز که دشمن برای مردم و نظام دردسر آفرید، از همین زخم‌ها بهره برد. کارآمدی نظام در جهت رفاه دنیوی مردم باید در عمل ثابت شود و فقط سخن‌گفتن کافی نیست.

ب-۲۳۹۱

انتهای  پیام/  

ارسال نظرات