حجت‌الاسلام شهبازی:

ایمان رمز رسیدن به سعادت است/ اعتکاف یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است

زنجان _ یک استاد دانشگاه با بیان اینکه احیای اعتکاف یکی از برکات پيروزي انقلاب اسلامي است،گفت:ایمان زمینه ساز سرنوشت انسان و رمز رسیدن به سعادت است.
کد خبر: ۹۴۸۷۹۲۳
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

ایمان رمز رسیدن به سعادت است/ اعتکاف یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام شهبازی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک فجر و ولادت باسعادت امیر المومنین علی (علیه السلام)، اظهار داشت:اعتکاف خود را محبوس کردن در یک مکان محدود و ایجاد محدودیت برای انسان نیست بلکه عکوف یعنی برکسی روی آوردن، نقطه‌ای منحصر کردن برای خلوت تا انسان بتواند فرصت ارتباط صمیمی و خالص با خداوند متعال را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای آشنایی جوانان با قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، گفت:سه روز روزه داری و توجه به خداوند متعال و معنویات و معارف الهی خصوصا در سنین جوانی بسیار با ارزش است چرا که شیطان همواره در پی گمراه کردن جوانان و نوجوانان است و اعتکاف برای شیطان شکست و نابودی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:دشمنان با ورود بر عرصه معنویات و دین اسلام خواستار آن هستند که جوانان را دلزده کنند، اما حضور جوانان در مراسم اعتکاف که امری مستحب است می‌تواند سیلی محکمی به دشمنان باشد.

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری مراسم اعتکاف است، افزود: حضور جوانان در مساجد نشان از دین داری آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اعتکاف بریدن از دنیا و لذات دنیا و رهایی از ناملایمات و پناه بردن به ذات اقدس الهی است، گفت:خواندن نماز، گفتن ذکر، تفکر و شنیدن معارف الهی و احکام و گفتگو در خصوص علم توحید روح انسان را تجلی می‌دهد و قلب انسان سرشار از اخلاص و صفا می‌شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ایمان سرنوشت ساز انسان است، عنوان کرد:تن‌ها راهی که انسان را به مقصد سعادت می‌رساند ایمان است.

حجت الاسلام شهبازی در پایان خاطرنشان کرد:در ایام اعتکاف بهترین بهترین دعا برای ظهور امام زمان (عج) می‌باشد و بیشترین اعمال و رفتار کریمانه زمینه ساز ظهور آن حضرت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار