رئیس جمهور؛ تاخیر در اجرای مصوبات را غیر قابل قبول دانست

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرری بر ضرورت تکمیل کمربندی این شهرستان تاکید کرد و گفت: تاخیر در اجرای مصوبات قابل قبول نیست.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۳۸
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه و در آخرین برنامه کاری سفر به قبله تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان ری که با حضور، علیرضا فخاری، استاندار تهران، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و امام جمعه شهرری، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) و سایر مسئولان کشوری و استانی در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد اظهار داشت: انتظار داریم اعتبارات مصوباتی که  در سفر به شهرستان‌ها تخصیص می‌یابد  مورد پیگیری قرار بگیرند.

 

رئیس جمهور بر ضرورت تکمیل کمربندی دوم شهرری تاکید کرد و گفت: تأخیر در اجرای مصوبات قابل قبول نیست و جاده کمربندی دوم تهران از ضرورت‌های منطقه است و در حال حاضر خیلی باعث اتلاف وقت مردم می‌شود و ظاهراً مردم در تمام ۲۴ ساعت مردم با مشکل ترافیک مواجه هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه وجود زائر سرا و هتل برای این منطقه یک ضرورت است افزود: این منطقه به دلیل وجود حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ظرفیت‌های گردشگری هم دارد که این ظرفیت‌ها ضرورت هتل و زائر سرا را دو چندان می‌کند   و داوطلبان سرمایه‌گذاری   نیز وجود دارند که باید این موضوع تسریع و پیگیری شود.

وی   در خصوص حضور اتباع در این منطقه گفت: ساماندهی اتباع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید به سرعت انجام   و مشخص شود که چه کسی در کجا زندگی می‌کند و هرگونه تغییر و تحول آنان  باید ثبت و ضبط شود و در این زمینه لازم است که اتباع در سامانه‌ای ثبت نام شوند و هر یک شناسه کامل  در دسترس تمام دستگاه‌ها داشته باشند.

 رئیسی بر ضرورت افزایش بهره وری تاکید کرد و افزود:   در سیاست‌های برنامه هفتم رشد متوسط اقتصادی ۷ درصد است اما ما در ۶ ماهه اول دولت بیش از ۳ درصد رشد داریم و این موضوع نیاز به کار مضاعف دارد.

 وی افزود: حقیقتاً ری قبله تهران است و در بُعد تاریخی نیز   ابتدا شهرری بوده و سپس تهران با این گستردگی شکل گرفته است   با توجه به جاذبه و ظرفیت موجود ری باید به این مهم توجه شود و فعال شدن حوزه گردشگری برای ما در اولویت قرار دارد  بنابراین با توجه به سودآور بودن این صنعت و نیز رفع نیازهای موجود جزء موارد ضروری است که حتماً باید اجرایی شود.

گفتنی است، رئیس جمهور در سفر یک روزه به شهرستان ری از چند پروژه عمرانی و زیرساختی شامل بیمارستان شهدای هفتم تیر، تقاطع غیر همسطح کمربندی دوم تهران و تصفیه خانه جنوب تهران بازدید کرد و در این جلسه نیز در خصوص مسائل و مشکلات پروژه‌ها و نحوه اجرایی شدن آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار