خبرهای داغ:
سردار مجیدی:

گروه‌های جهادی در خط مقدم مشکلات جامعه قرار دارند

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: بچه‌های بسیج به خصوص گروه‌های جهادی در خط مقدم مشکلات جامعه قرار دارند.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۶۷
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
گروه‌های جهادی در خط مقدم مشکلات جامعه قرار دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش شکوه هجرت و طلایه داران اقتصاد مقاومتی که به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با حضور جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سپاه، مسئولین استانی و جهادگران و خانواده‌های معظم شهدا در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک ماه رجب و دهه مبارک فجر، به ارائه گزارشی از گروه‌های جهادی پرداخت و اظهار کرد: بچه‌های بسیج به خصوص گروه‌های جهادی در خط مقدم مشکلات جامعه قرار دارند.

وی با بیان اینکه هر جا مشکلی باشد جهادگران حضور آنی و پررنگی از خود نشان می‌دهند و در موضوعات مختلف داوطلبانه شرکت می‌کنند، افزود: این گروه‌های جهادی در مباحث عمرانی و محرومیت‌زدایی یک هزار و ۵۰۰ پروژه را با هزینه‌کرد ۱۵۰ میلیارد تومان انجام دادند و در آبرسانی کمک کردند از خیّران مختلف و ۴۰ روستا ۲۰ میلیارد تومان را هزینه کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه پروژه مشترکی با دستگاه‌های مختلف به ویژه آبفا داریم، گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در تهران برنامه‌ریزی کرد که ما بتوانیم در بحث آبرسانی در کشور اقدامات خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان همدان برای ۱۶۰ روستا، حدود ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که خوشبختانه اقدامات انجام شده تا به امروز حدود ۴۱ درصد پیشرفت دارد که در روز‌های آتی افتتاح خواهد شد.

سردار مجیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: حدود ۸۸۰ صندوق قرض الحسنه فعال شده و حدود ۳ هزار شغل را ایجاد کردند و از این اعتبارات کارآفرینی کردند و تعاونی‌ها برای فروش راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با همین امکاناتی که از بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال ایجاد می‌شود حدود ۱۰۰ تعاونی راه‌اندازی شده که تسریع می‌شود تا مشکلات آن‌ها حل شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز کرد: سال گذشته در بحث اعتبارات تبصره ۱۶، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و حدود ۹۰۰ کارگاه راه‌اندازی شد و امسال نیز با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی مقدمه‌ای برای جهش بزرگ در سال تولید است.

وی با بیان اینکه به دنبال فعال کردن دهکده اقتصاد مقاومتی هستیم، گفت: ۷ هکتار از زمین نزدیک پادگان سیدشهدا در نظر گرفته شده که کارگاه‌هایی راه‌اندازی شده که ساز و کار تولید را برای خود فراهم کنند.

سردار مجیدی عنوان کرد: در خصوص بحث کمک‌های مومنانه کار‌های بسیار خوبی انجام شد، در استان حدود ۷۳۷ هزار بسته معیشتی فراهم شد که بسیاری از آن‌ها مردمی بود و به مناسبت‌های مختلف فراهم شد که با کمک گروه‌های جهادی تحویل جامعه هدف شد.

وی تصریح کرد: در بحث جهیزیه تاکنون حدود ۲ هزار و ۷۰۰ جهیزیه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان فراهم شده و با توجه به کنگره پیش رو در نظر داریم به یاد و نام هر شهید یکسری جهیزیه آماده کنیم که ۲ هزار و ۷۰۰ مورد آن آماده شده و امید داریم تا سال آینده به ۸ هزار جهیزیه برسانیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در بحث ساخت خانه‌های کمیته امداد سقفی مشخص شد و در طول سال حدود ۲۵۰ مورد آن آماده شده که به زدوی افتتاح می‌شوند.

وی بیان کرد: در استان همدان با توجه به وحدت بین مسئولین استانی و نمایندگان همدان توانستیم هم افزایی خوبی انجام دهیم و در سایه این هم افزایی اتفاقات خوبی در استان رخ داد و مشکلی نداشتیم و در سایه این همدلی در امنیت زندگی می‌کنیم و به لطف خدا و خون شهید نظری این استان آرام بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار