تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

زنجان-دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است ،گفت:در این بیانیه فهرستی از تاکیدات رهبر انقلاب برای تربیت یک جوان انقلابی قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۸۸۳۳۱
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان زنجان،نشست بصیرتی در این استان برگزار شد.

تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

این نشست با حضور روسای پردیس های فرهنگیان الزهرا(س) و شهید بهشتی زنجان، اساتید و اعضای هیئت علمی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان زنجان و اعضای شورای دفتر مرکزی، با سخنرانی حسین امیدیان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز و کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار گردید. 

 

در این مراسم،حسن امیدیان،دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم اظهار کرد: ایشان اهل دانشگاه را افسران جنگ نرم خواندند و همواره خواستار بصیرت و استقامت هرچه بیشتر شدند.

تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

 امیدیان شرایط و دشواری های امروز انقلاب را به جنگ صفین حضرت علی (ع) تشبیه کرد و به جمله معروف حضرت (این عمار) اشاره نمود که حضرت آیت الله خامنه ای در نماز جمعه معروف خود در سال ۸۸ از این جمله استفاده نمودند اما فرمودند که جنگ امروز با یک عمار و مالک به پیروزی نمی رسد بلکه همه باید عمار و مالک باشند. 

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: این بیانیه همانند منشور روحانیت امام خمینی که در سال ۶۷ منتشر شد قصد ترسیم گذشته حال و آینده انقلاب را داشته اند.

تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

وی بااشاره به اینکه بررسی های انجام گرفته روی بیانیه گام دوم نشان می دهد که رهبری از تبیین این بیانیه قصد تربیت یک نسل انقلابی را دارند،گفت:در این بیانیه فهرستی از تاکیدات رهبر انقلاب برای تربیت یک جوان انقلابی قرار دارد که از جمله آن ها می توان به وجود انگیزه دانایی همت بلند دشمن شناسی ابتکار و غیره اشاره کرد. 

 

این مسئول در ادامه سخنان خود به مصاحبه یک خبرنگار خارجی در پانزدهمین سال پیروزی انقلاب با آیت الله حائری بدین شرح اشاره نمود: خبرنگار می پرسد آیا جوانان از انقلاب روی برگردان نشده اند؟ آیت الله حائری جواب می دهد که ما در ایران به دنبال پاکی هستیم و پاکی را از هر جایی حتی از سرزمین دشمن به خود جذب می‌کنیم و شما به دنبال پلیدی هستید و پلیدی را از هرجایی حتی از سرزمین های پاک به خود جذب می کنید.

تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

 سخنران ویژه مراسم گفت:این موضوع به قوی شدن مغناطیسِ جذب خیر و شر در این روزها اشاره کردند و خاطر نشان کردند که اگر دقت ما نباشد و سستی کنیم اهالی جبهه حق، جذب شر و پلیدی شده و ما هم فرصت و قدرت جذب خود را از دست خواهیم داد.

 

دبیر جبهه علمی فرهنگی استان البرز با اشاره به موضوع نظم نوین جهانی به گفته کارشناسان و متخصصان آمریکا در آن نظم دچار انزوا و گوشه گیری خواهد شد ولی فروپاشی آن مشخص نبوده و همچنین جایگاه کشورمان ایران به درستی در این نظم نوین جهانی ترسیم نشده است،تصریح کرد:نکته دوم در این نظم نوین انتقال قدرت از غرب به آسیا می باشد که در آن فرهنگ گذشت و محبت به شدت دیده می شود در حالی که در غرب سعی بر نابودی این فرهنگ ها داشتند و همین می‌تواند زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.

تربیت نسل انقلابی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

امیدیان بابیان اینکه نکته سوم گسترده تر شدن عرصه‌های مقاومت است،افزود: برای مثال مقاومت در برابر لیبرالیسم که دنیا خودش به این موضوع رسیده و جمهوری اسلامی در آن دخالتی نداشته یا حزب الله اردن که در جنگ با داعش به کمک شهید سلیمانی آمد از نشانه های گسترش مقاومت هستند.

 

سخنران ویژه مراسم در پایان بااشاره به نقل قول از رهبر انقلاب ادامه داد: در جنگ نرم هر کس باید نقش خود را بداند، باید یک مدل جنگ جدید خلق کرد که در آن برخلاف غرب متوسل به دروغ و دورویی و غیره نشویم، کلید اساسی همه مشکلات امید است. وی همچنین به فرمان جهاد تبیین حضرت امام اشاره نمود که در تمام طول انقلاب این چنین فرمانی نداده بودند، و عنوان کرد دشمن با سقف کاذبی که از مسئله "کوچک شدن سفره‌هایمان" روی سرمان ساخته قصد از بین بردن امید را دارد.

ارسال نظرات