نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فناوری فضایی یکی از دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت:‌ یکی از دستاورد‌های نظام، در حوزه فناوری فضایی است و ما جز معدود کشور‌هایی هستیم که توان پرتاب موشک به فضا را داریم.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۷۹
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام و المسلمین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد  با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر گفت: ۴۴ سال بالندگی را پشت سر گذاشتیم و امروز می‌توانیم زبان گویایی در ارائه دستاورد هایمان داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: در شروع ۴۵ امین سال انقلاب اسلامی، دستمان پر از پیشرفت است هر چند که می‌توانستیم عملکرد بهتری هم داشته باشیم.

وی گفت: اگر خاری بر چشم دشمنان نبودیم، آن‌ها این قدر دشمنی و سنگ اندازی نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  گفت: ملت قهرمان ما سال‌ها سختی را  تحمل کرده اند و در نهایت به پیروزی خواهند رسید.

 امام جمعه شهرکرد افزود: یکی از دستاورد‌های نظام، در حوزه فناوری فضایی است و ما جز معدود کشور‌هایی هستیم که توان پرتاب موشک به فضا را داریم.

وی در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف در ماه مبارک رجب گفت: اعتکاف آثار فراوانی در بریدن از دنیا و رسیدن به معنویات را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اعتکاف امری ضروری برای نسل جوان است تا از زرق وبرق‌های روزگار به سوی معنویات بروند که در این راستا تا کنون حدود چهار هزار نفر ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: ۱۳ رجب سالروز ولادت امیر مومنان علی (علیه السلام) است که از میان بی شمار ویژگی‌های برجسته ایشان، یک ویژگی برای ما در شرایط حاضر مهم است و آن جدا نشدن از ولایت است.

 امام جمعه شهرکرد همچنین به مناسبت‌های این ماه از جمله ۱۵ بهمن روز تشکیل دولت موقت، وفات حضرت زینب سلام الله علیها در نیمه رجب، روز نیروی هوایی و روز چهار محال و بختیاری اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه 20 بهمن روز چهارمحال وبختیاری است، گفت:  20 بهمن روز چهارمحال و بختیاری است، به لحاظ کار زیبا و ارزشمندی که بختیاری‌های ما انجام دادند و رفتند تهران و تبری جستند از بختیار و کار بسیار کلیدی و اساسی که حتی با فرهنگشان هم سازگار نبود با تعصب قومی‌شان هم سازگار نبود را انجام دادند چون جا، جایی بود که تعصب باید کنار برود آن مسائل قومی باید کنار برود و حقیقت باید دیده بشود و دیده شد و رفتند و از او تبری جستند و با امام بیعت کردند.

وی افزود: این روز به نام چهارمحال و بختیاری در فرهنگ عمومی استان ما ثبت شده است در فرهنگ عمومی تهران و مرکز ثبت شده اما متأسفانه رفت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ما نفهمیدیم چه شد که یک‌باره این را تغییر دادند من همین جا به جد تقاضا می‌کنم البته مکاتبه و نامه‌نگاری شده است و به‌شدت دارد پیگیری می‌شود و همین جا به‌شدت و جد تقاضا می‌کنم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسرع وقت نسبت به این مصوبه‌اش تجدیدنظر کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: روز 20 بهمن روز چهارمحال و بختیاری ثبت شده است چه بخواهند چه نخواهند، اینجا مردم این روز را روز خودشان روز چهارمحال و بختیاری می‌دانند و مراسم‌ها برگزار شده و می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً تجدیدنظر کند و این مصوبه خودش را اصلاح کند.

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: آخرین مسئله هم این واقعاً عنایت ویژه و ویژه و ویژه‌ای که خداوند تبارک و تعالی این روزها به این کشور و به این ملت و به این استان عطا کرد و نزول رحمت الهی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بارها در همین خطبه در محضر پروردگار عرض کردیم که خدایا ما لایق نیستیم به ما ننگر، به اعمال ما ننگر، به بدی‌های ما ننگر ما اعتراف می‌کنیم که بد هستیم و لیاقت نعمت‌های تو را نداریم ولی تو صاحب فضل و کرم هستی و خداوند فضل و کرم خودش را نشان داد و الحمدلله درحالی که انتظارش نبود و پیش‌بینی هم نشده بود به لطف پروردگار این بارندگی‌ها و این برف‌های بی‌سابقه پس از سال‌های متمادی الحمدلله آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: من می‌خواهم تقاضا کنم همین امروز ان‌شاءالله به شکرانه این نعمت بزرگ این نعمت واقعاً ارزشمند در این مقطع که ما با خشک‌سالی مواجه بودیم با سختی‌ها مواجه بودیم امروز بعد از نماز جمعه همه با هم دو رکعت نماز شکر در این جایگاه، جایگاه نماز جمعه همه با هم بخوانیم البته به جماعت نه هر کدام دو رکعت نماز شکر به درگاه الهی همه بخوانیم و قدردان و سپاس گذار باشیم و از محضر پروردگار بر این نعمت شکر گذار باشیم.

وی گفت: البته در برنامه‌ها هم برنامه‌هایی را دیدند که یک روزی در یک زمانی در یک برنامه خاصی برنامه شکرگذار در برنامه‌های دهه فجر دیده شده است که بجای خودش است امروز هم اینجا در نماز جمعه و در این پایگاه اداء وظیفه داشته باشیم بعد از نماز جمعه و قبل از نماز عصر ان‌شاءالله.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: اما این برف مشکلاتی را هم داشت طبعاً مردم آمادگی لازم را نداشتند، دولتمردان و دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای برفی با این حجم نداشتند، من از نزدیک توفیق داشتم و رفتم دیدم واقعاً با سختی‌های زیاد مردم مواجه شدند.

وی تصریح کرد:  من همین جا تقاضا کنم سال گذشته هم در آن بحران سیلاب‌ها و سیلاب بارده و کجا و کجا به آقای وزیر کشور عرض کردیم که تجهیزات این استان را یک مقداری قوی‌تر کنید این استان به تجهیزات بیشتری به ماشین‌آلات بیشتری به سخت‌افزارهای بیشتری در این جهت نیازمند است عنایت ویژه‌ای صورت بگیرد که یک مقدار توجهی شد ولی نه آن مقدار که لازم بود.

امام جمعه شهرکرد گفت: امسال باز خلأ کمبود تجهیزات را دیدیم و ماشین‌آلات کم بود خب پیگیری‌هایی صورت گرفت و همین امروز آقای استاندار به من زنگ زدند و گفتند که یک سری ماشین‌آلات قابل توجه گسیل داده شده و دارد می‌آید هم از مرکز و هم از جاهای دیگر به استان وارد می‌شود و ان‌شاءالله به زودی مشکلات رفع می‌شود اما این مقطعی نباشد، تقاضا این است که این استان مجهز باشد که در یک همچین مقاطعی بتواند پاسخگوی مردم باشد.

وی افزود: من از صبوری مردم تشکر می‌کنم از همراهی مردم تشکر می‌کنم از تلاش مسئولان واقعاً تشکر می‌کنم این عزیزانی که گاهی دو سه شبانه روز این رانندگان ماشین‌های برف‌روب خواب به چشم نداشتند و تلاش می‌کردند تا راه‌ها را باز کنند و هر چه می‌شود با همین مقدار تجهیزات خدمت‌رسانی کنند، بعضی از ماشین‌آلاتشان مستهلک بود و از کار افتاد و بعضی‌ها زیر بهمن رفت و بعضی‌ها گرفتار شدند و با سختی و جهاد الحمدلله تلاش کردند که از همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم و از مردم خوبمان هم که واقعاً صبورانه همراهی کردند تشکر می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار