شرایط سرمایه گذاری در بخش خصوصی فراهم شود

استاندار بوشهر گفت: با توجه به کمبود منابع در کشور، ما باید شرایط را برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی فراهم کنیم تا تولید و اشتغال از بخش خصوصی محقق شود.
کد خبر: ۹۴۸۸۶۲۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

شرایط سرمایه گذاری در بخش خصوصی فراهم شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر در افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان دیر با تبریک ولادت امام علی(ع) و روز پدر و همچنین دهه مبارک فجر گفت: شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر یک وزنه ی ثبات و آرامش است یعنی نگاه ما در این منطقه به دیر به ظرفیت ها، اعتقادات و به ارزش ها و به مردمی است که در این منطقه هستند و نه فقط در شهرستان دیر بلکه در همه ی منطقه جنوب اثر گذار هستند و در حوادث سخت انقلاب به کمک مردم و انقلاب می تازند.

 

استاندار بوشهر افزود: من از ایستادگی مردم در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی و بعد از آن امروز در شرایط فعلی که اینجا باعث آرامش در این منطقه هستند و انقلاب و مسئولین دلشان قرص است.

 

وی ادامه داد: در این شهرستان با توجه به ظرفیت بالای دریایی در حوزه ی شیلات و آبزی پروری دنبال ایجاد طرح های مختلفی هستیم.

 

استاندار بوشهر گفت: برای ایجاد یک مزرعه بزرگ پرورش میگو در منطقه بردخون تلاش می کنیم و حداقل ۲ هزار هکتار اراضی را آزاد و به پرورش میگو اختصاص خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه ذخایر دریا در اثر سیل بی رویه ضعیف شده است افزود: ما باید ظرفیت هایی را در پرورش ماهی و میگو در ساحل ایجاد کنیم و موضوع بردخون کهنه و اختصاص در زمین در اولویت ما است.

 

محمدی زاده اذعان کرد: در طرح های پرورش میگو زمین هایی در قطعات ۵۰ و ۸۰ هکتاری که که عملیاتی خواهد شد و در منطقه دمیگز و جبرانی اراضی وجود دارد که برای پرورش میگو مستعد است که اراضی شخصی را به خود آن ها اختصاص می دهیم و اراضی دولتی را به سایر مردم واگذار می کنیم.

 

محمدی زاده اظهار کرد: با توجه به عمق آب و نوع خاک و نوع زمین ظرفیت بسیار خوبی که در شهرستان دیر برای طرح های پرورش ماهی در قفس است و به دنبال توسعه گسترش آن هستیم.

 

استاندار بوشهر گفت: امروز ۸۰ طرح بزرگ و کوچک با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در دهه مبارک فجر عملیات اجرایی آن ها شروع و یا به افتتاح و بهره‌برداری می رسند که عمدتا توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

 

وی بیان کرد: در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی که مردم به میدان آمدند و جنگ به پیروزی رسید در جنگ اقتصادی نیز فقط با حضور مردم است که میتوان جنگ را به پیروزی رساند.

 

استاندار بوشهر گفت: ما برای دو گروه فرش قرمز پهن می کنیم که یکی از آنها پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده شهدا و ایثارگرانند که سربازان جنگ نظامی بودند و گروه دوم سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در جنگ اقتصادی هستند که ما قاطعانه از آن ها در صدور مجوز و تسهیلات بانکی حمایت میکنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجوز سفر دوم لنج ها گرفته شده است که عید پررونقی برای مردم داشته باشیم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات