خبرهای داغ:

رایگان شدن خدمات بستری؛ در دستور کار وزارت بهداشت

شاهرود_وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دو هزار پروژه بهداشتی به‌زودی در کشور افتتاح می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل برسد یا رایگان شود.
کد خبر: ۹۴۸۸۶۹۱
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

رایگان شدن خدمات بستری؛ در دستور کار وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار بسیج، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز هم‌زمان با دهه مبارک فجر در سفر به شرق استان سمنان اظهار کرد: دو هزار پروژه بهداشتی طی چند ماه آینده در کشور افتتاح می‌شود.
او افزود: به دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل برسد یا رایگان شود؛ چراکه این یکی از راه‌های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: پزشک خانواده فقط برای درمان نیست؛ بلکه برای تشخیص و پیشگیری از هر نوع بروز بیماری احتمالی در خانوار ایرانی است.
عین‌اللهی بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران را مربوط به حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، وضع ایران با جمعیت ۳۰ میلیون نفری به‌گونه‌ای بود که در همه عرصه‌ها به‌ویژه حوزه سلامت وابستگی کامل به غرب داشت.
او بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حضور پزشک‌های بی‌کیفیت هندی و پاکستانی در کشور بودیم؛ به‌گونه‌ای که مردم در حوزه سلامت در فقر شدیدی به سر می‌بردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه امروز قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه غرب آسیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروز با وجود همه تحریم‌های ناجوانمردانه نه‌تن‌ها نیاز‌های خود را در حوزه درمان برطرف می‌کنیم؛ بلکه مردم دیگر کشور‌ها نیز برای درمان به ایران سفر می‌کنند.
عین‌اللهی سرمایه اجتماعی را بزرگ‌ترین سرمایه و ثروت واقعی کشور دانست و تصریح کرد: هیچ رشته پزشکی و پیراپزشکی و سلامت در کشور وجود ندارد که در آن فاقد نیروی انسانی کافی و باکیفیت باشیم.
او به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه دارو و دانش‌بنیان‌ها اشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد دارو داخل کشور تولید می‌شود و حدود ۲۵ درصد حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان متعلق به عرصه سلامت جمهوری اسلامی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی حضور خادمان حوزه سلامت در مناطق محروم است، گفت: شبکه سراسری بهداشت به‌ویژه خانه‌های بهداشت در همه مناطق کشور وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها