جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۸۹۰۳۱
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در نشست هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی که به منظور معرفی و اجرای شبکه ملی اعتبار کالابرگ الکترونیکی برگزار شد، گفت: مقدمات این طرح در استان مرکزی همزمان با دو استان دیگر گیلان و قزوین آغاز و اقدامات اولیه شروع شده است.

وی افزود: اطلاع رسانی به فروشگاه ها و مغازه داران برای ثبت نام و مشارکت در این طرح اولین قدم در راستای اجرای این طرح است.

امیدی درخصوص مزیت و شرایط طرح برای فروشگاه داران و مغازه داران بیان کرد: پیوستن به این طرح اصلا اجباری نبوده و اختیاری است، اما مزایایی برای فروشندگان دارد. صاحبان مغازه و فروشگاه ها تحت هیچ عنوانی برای مشارکت در این طرح متحمل هیچ هزینه ای نمی شوند و این یکی از مزایای طرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: اولین اقدام را نصب اپلیکیشن(شما) است و با استفاده از دانلود و نصب برنامه کاربردی "شما"  از طریق برنامه‌های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir، می توان فهرست فروشگاه های مجاز را مشاهده کرد.

وی افزود: استفاده از این طرح، اختیاری بوده و هیچ اجباری در کار نیست و مردم هرچه از اعتبار یارانه خود از کالاهای یاد شده خریداری کرده باشند، بقیه اعتبار آن ها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌ شود.

امیدی بیان کرد: یکی از مزیت های کالابرگ الکترونیکی این است که مردم یک ماه زودتر از یارانه نقدی، می‌ توانند به روش اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی خود را خرید کنند، همچنین در این طرح، مردم می‌ توانند طبق نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

مدیرک تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در واقع یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار به حساب فرد(سرپرست خانوار) واریز می‌شود تا ۱۰ قلم کالای مدنظر در این طرح را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد، هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از کالاهای مذکور خریداری کند.

وی اامه داد: درست مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی است و بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کم می‌ شود و در بیستم هر ماه باقی مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز می شود و چنانچه تمایل به خرید کالای الکترونیکی نداشت، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌ های آینده وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: این طرح روشی برای کنترل گرانی و تورم است؛ طی دو روز گذشته از این طرح استقبال خوبی صورت گرفته است. نگاه دولت بر این است که این طرح بیشتر وارد روستاها شود.

امیدی افزود: ۴۶۹ هزار و ۸۷۸ خانوار در استان مرکزی یارانه می گیرد که ۴۱ درصد مربوط به شهرستان اراک و ۱۸ درصد ساوه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات