خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

انقلاب اسلامی ایران، روح تشنه بشریت را با اسلام سیراب کرد

سرهنگ مهرعلیا بیان کرد: انقلاب اسلامی همه محاسبات دشمن را به هم زد و دین را با سیاست ادغام کرد و در جامعه عملیاتی نمود، در حقیقت انقلاب اسلامی، رستاخیز مذهبی در جهان بود و توانست روح تشنه بشریت را با اسلام و دین سیراب کند.  
کد خبر: ۹۴۸۹۰۶۰
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

قزوین_ به گزارش بسیج، سرهنگ غلامرضا مهرعلیا، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در مراسم جشن انقلاب در مسجد شهدای شهر دانسفهان، به تقسیم کشورهای جهان قبل از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، کشورهای جهان، دو دسته بودند؛ آمریکا و کشورهایی که زیر نظر آمریکا اداره می شدند و سیستم نظام سیاسی آنها نظام سرمایه داری بود و بلوک غرب نامیده می شدند، دسته دیگر، شوروی و کشورهایی که زیر نظر شوروی اداره می شدند و سیستم نظام سیاسی آنها کمونیستی بود که بلوک شرق نامیده می شدند.

وی در ادامه افزود: اگر بین کشورهای سلطه پذیر و نظام سلطه گر اتفاقی رخ می داد، نهایتاً این بود که از زیر سلطه آمریکا خارج شوند و به زیر چتر سلطه شوروی ببرند و بالعکس. اما انقلاب اسلامی در آن برهه حساس، از زیر سلطه آمریکا بیرون آمد و زیر چتر شوروی هم نرفت، در حقیقت، انقلاب اسلامی با شعار « نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی » مدل حکومتی بر مبنای اسلام را با گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه ایجاد کرد.    

سرهنگ مهرعلیا، انقلاب اسلامی ایران را رستاخیز مذهبی در جهان دانست و گفت: در قرن بیستم، دین هیچ جایگاهی در عرصه زندگی و سیاسی نداشت و سیاستمداران و نظام های سلطه گر، جشن پایان دین را از صحنه زندگی مردم و صحنه سیاسی اعلام کرده بودند. در جزیره ثبات آمریکایی ها، انقلابی ظهور کرد به نام انقلاب اسلامی که محاسبات همه را بهم زد و دین را با سیاست ادغام کرد و در جامعه عملیاتی نمود، در حقیقت انقلاب اسلامی، رستاخیز مذهبی در جهان بود و توانست روح تشنه بشریت را با اسلام و دین سیراب کند.  

 فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا ، در پایان سخنان خود، به فروپاشی قطب بندی های جهانی توسط انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حقیقتی که برخی از کشورهای شرق و غرب خیلی دیر به آن پی بردند این بود که انقلاب اسلامی ایران موجب فروپاشی قطب بندی های جهانی و شکسته شدن هیمنه و اقتدار ابرقدرت شرق و غرب در جهان شد. انقلاب اسلامی ایران، در حقیقت نخستین نشانه های ظهور قدرتی بزرگ با رویکردی معنوی و اسلامی در سراسر جهان بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها