خبرهای داغ:
گزارش بسیج از برگزاری دومین همایش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی؛

امر به معروف و نهی از منکر چتری برای سعادت جامعه

تبریز- برای امر به معروف و نهی از منکر باید متولیانی دلسوز، آگاه و مسلط به امور و متخصص پای کار باشند تا بتوان در مقابل نظام سلطه که با غول های رسانه ای خود سیل های ویرانگری را برای کمرنگ کردن ارزش های دینی گسیل می کنند سدی ساخت.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۸۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ امر به معروف و نهی از منکر یعنی دعوت به نیکی ها و پرهیز از بدی ها فریضه ای مهم و موثر در مسیر تعالی جامعه است ولی دریغ که بنا به عللی این دو مولفه در جامعه مغفول مانده است، مولفه هایی که می تواند چتری برای سعادت جامعه باشد.

جامعه ای که اگر نیکی ها در آن بسط و گسترش یابد قطعا بدی و زشتی رخت بسته و مردم در فضایی امن و آرام زندگی سالم و ایده آلی را تجربه خواهند کرد.

مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی به عنوان مجمعی در این راستا بیش از دوسال است که در قالب تشکل مردمی تشکیل شده است تا بتواند در قالب فعالیت های مردمی این دو فریضه واجب را در جامعه ترویج دهد.

امر به معروف و نهی از منکر چتری برای سعادت جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این همایش می گوید: هر کار و زحمتی که در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر انجام شود، ارزشمند است.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم اظهار می کند: از بهترین راه های کمک به دین و دعوت به نیکی ها و منع کردن از زشتی هاست.

وی با بیان اینکه  امام حسین(ع) فرمودند: اگر مردم با زبان امر به معروف نکنند کفار مسلط می شوند، ادامه می دهد: یکی از راه های پیروزی انقلاب اسلامی امر به معروف بود که امام راحل با تکیه بر آن حرکت خود را آغاز کرد و به ثمر نشاند.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید می کند: نکته مهمی که باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه کرد این که آمران معروف خود باید امر به معروف و نهی از منکر را بشناسند و طبق آن آمر باشند.

مدیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری دومین همایش این مجمع می گوید: این مجمع نخستین نهاد اجتماعی فرهنگی در قالب تشکل مردمی است که اعضای آن از رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند که پای دین و پای دیِن آمده اند تا بتوانند با برنامه های فرهنگی و اجتماعی این دو فریضه را در جامعه ترویج کنند.

محمدیوسف شاکری ادامه می دهد: طی این دو سال گذشته طبق کار مطالعاتی نسیت به ساماندهی و ساختار مجمع، در ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی نیز این تشکل، مجموعه شهرستانی خود را راه اندازی کرده است تا بر اساس برنامه های راهبردی حرکت های هوشمندی را در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر اجرا کند.

امر به معروف و نهی از منکر چتری برای سعادت جامعه

وی از تدارک نزدیک به ۴۰ برنامه خبر داده و ادامه می دهد: ۱۸۰ فعالیت نیز از طریق شبکه های آمران توسط افرادی که با جان و دل پای کار آمده اند صورت گرفته است.

شاکری اضافه می کند: انگیزه الهی محور فعالیت پیشقراولان این امور خیر بوده هرچند موانعی هم همیشه در برابر کارهای خیر است چراکه شیاطین در کمین بوده و میلی به مسیر مستقیم ندارند.

این رزمنده دفاع مقدس می افزاید: افراد نیکوکاری که در این مجمع پای کار هستند مصیبت های پیش رو به جان می خرند تا معصیتی در جامعه شکل نگیرد و توجه به این موضوع را وظیفه فردی و اجتماعی خود می دانند.

شاکری محور موضوعی فعالیت رهروان امر به معروف و نهی از منکر را در سه حوزه مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم عنوان و بیان می کند: در حوزه مردم به مردم همین کمک های مردمی و دعوت مردم از همدیگر برای امور خیر نمونه بارز آن است که اکنون نیز در زلزله اخیر خوی شاهد این حرکت ها هستیم.

وی اظهار می کند: در حوزه وظایف دولت به مردم هم مجمع اموری را در راستای امر به معروف دنبال می کند تا دولت خود را خادم مردم و موظف به خدمت گذاری نسبت به مردم بدانند تا مردم اعتماد از دست رفته را باز یابند.

شاکری بیان می کند: در حوزه مردم به دولت نیز مردم با وظایفی که مردم نسبت به دولت ها را دارند آشنا و بر اساس آن در جامعه حرکت و پیگیری و انتقاد کنند.

وی توجه به فضای مجازی را نیز در راستای امر به معروف مهم قلمداد و اظهار می دارد: امروز افکار عمومی در دنیا از این طریق جهت دهی می شود و باید توجه به این فضا در جامعه و توسط افراد فعال این حوزه در جهت امید آفرینی و امید به زندگی فعالیت کنند.

شاکری ادامه می دهد: امروز توجه به کانون خانواده، نوع رفتار انسان ها در جامعه و خانواده ها از موضوعاتی است که دشمن درصدد کمرنگ کردن ارزش ها در این حوزه هاست و در فضای مجازی باید به آن در قالب حکیمانه و هوشمندانه پرداخته شود تا شاهد تحکم بنیان خانواده ها و نقاط اجتماعی در جامعه باشیم.

مدیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری می کند و می گوید: امید با معاونت هایی که مجمع در قالب جوانان، خواهران، فرهیختگان و ... دارد با برنامه های راهبردی و هوشمند خود موجب امید آفرینی، سکینه، هم گرایی بیشتر مردم و اقتدار نظام باشد.

به راستی که امروزه فضای جامعه از طریق فضایی با عنوان فضای مجازی گاهی بی آن که شاهد حضور فیزیکی یا رفتارهایی عینی باشیم تهدید و تحت تاثیر قرار می گیرد و همین مجاز حقیقت جامعه را دستخوش خود می کند.

مسئول معاونت فضای مجازی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز در راستا بیان می کند: فضای مجازی تاثیر مستقیمی بر سطح جامعه دارد برای اصلاح این فضا امر به معروف و نهی از منکر ضرورت دارد.

مهدی تمهیدی می افزاید: دشمن تلاش دارد از این فضا به نفع خود و ایجاد بحران در جوامع همچون اغتشاشات اخیر استفاده کند اگر افراد آگاهی لازم را نداشته باشند از آن متاثر خواهند شد.

وی اضافه می کند: اگر افراد آگاهی لازم در خصوص ارزش ها را داشته باشند می توانند در این راستا نسبت به پیام های ضد ارزشی کنش لازم را داشته باشند و این کنش های ارزشی و مثبت قطعا موجب کاهش چنین پیام های ضد ارزشی و حتی پاک شدن آن شوند.

تمهیدی ادامه می دهد: شایعه، دروغ و زیر سوال بردن خدمات ارزشمند نظام جزو اهداف دشمنان است که برای مقابله با آن باید در این راستا امر به معروف ترویج یابد که اگر این گونه نشود شاهد ترویج بی اخلاقی، رفتارهای غیر ارزشی و صدمات آن در خانواده ها و امعه خواهیم بود.

وی اضافه می کند: امر به معروف همچون سیل بندی است که می تواند جلو سیل شایعات و دروغ پردازی و بی اخلاقی ها را بگیرد و تهدید. را به فرصت تبدیل کند ولی اگر نباشد قطعا خطرات و تبعات این سیل ویرانگر خواهد بود.

آری امر به معروف و نهی از منکر که امروز شاهد کمرنگ شدن آن در جامعه هستیم از این بیشتر نیز اگر بخواهیم به ورطه فراموشی سپرده نشود باید متولیانی دلسوز، آگاه و مسلط به امور و متخصص پای کار باشند تا بتوان در مقابل نظام سلطه که با غول های رسانه ای خود سیل های ویرانگری را برای کمرنگ کردن ارزش های دینی گسیل می کنند سدی ساخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار