خبرهای داغ:
برگی از تقویم شهدای آذربایجان/5؛

شهادت مزد کمک های شهید مقیمیان به نیازمندان

تبریز- شهید غفور مقیمیان با وجود سن کم نسبت به مسایل جاری کشور آگاه و حساس بود و همین موجب شد تا فعالیت سیاسی و اجتماعی او به صورت مخفیانه در جلسات و در کمک به نیازمندان شکل بگیرد و عاقبت در تظاهرات مقابل کنسولگری روسیه از ناحیه پیشانی زخمی و به شهادت برسد.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۸۴
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ دهه فجر اوج شکوه ملتی است که مردان و زنان ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در تبلور آن پا به پای هم آمدند و همراه و همدل با گذر از فراز و نشیب های روزگار در برابر طاغوت ایستادند.

مردمی که با صلابت خود کوه ها را به رشک واداشته و با لبیک به پیر مرادشان به جهانیان ثابت کردند که با نثار جان خویش پایبند همه ارزش های اسلامی و انقلابی هستند که امام خمینی(ره) آن را به تاسی از فرهنگ عاشورا به امت خویش آموخت که هرگز زیر لوای جور و ستم سرخم نكنند.

خبرگزاری بسیج به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره این دلاور مردان و شيرزنان ایرانی، در وسع خود در این ماه برگی از تقویم زندگی شهدا را ورق می زند که در اعتلای انقلاب اسلامی با نثار خون خود، حیات دوباره به تاریخ پر افتخارمان بخشیدند.

شهید غفور مقیمیان سال 1331 در تبریز متولد و دوران کودکی را به علت شغل پدرش در مرند، دوران سه سال نخست ابتدایی را در هشترود، چهارم را اردبیل و پنجم و ششم را در دبستان دهقان تبریز محله چهارسوق مارالان(شهید منتظری) سپری کرد.

وی به علت علاقه زیاد به نماز و مسجد به دوستانش قرآن، نماز و وضو یاد می داد و در بازی های دوستان نقش پیشنماز را بازی می کرد و آن ها به او اقتدا می کردند.

شهید مقیمیان همراه با تحصیلات دوره راهنمایی اوقات فراغت خود را به خصوص در تابستان در مغازه دوچرخه سواری پدرش که پس از بازنشستگی باز کرده بود می گذراند تا اینکه با پایان این دوره به طور رسمی برای کمک به معیشت خانواده در کنار پدرش مشغول کار شد.

با وجود سن کم خیلی نسبت به مسایل جاری کشور آگاه و حساس بود و همین موجب شد تا فعالیت سیاسی و اجتماعی او به صورت مخفیانه در جلسات و در کمک به نیازمندان شکل بگیرد تا جایی که حاشیه های شهر را می شناخت و با جمع آوری لباس گرم و وسایل گرمایشی به مردم کمک می کرد.

با رسیدن به دوره سربازی به خاطر پدرش از خدمت معاف شد و برای خود مغازه مستقلی باز کرد اما مدتی نگذشت که در یکی از تظاهرات مقابل کنسولگری روسیه از ناحیه پیشانی زخمی و تا رساندن به بیمارستان امام(پهلوی) شهید و در مزارستان بقائیه به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار