خبرهای داغ:
با حضور مسئولان استانی برگزار شد

برگزاری همایش ملی حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان

در همایش ملی حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان که با همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه برگزار شد مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، مسئولان قضایی استان و تعداد دیگری از مسئولان به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.
کد خبر: ۹۴۸۹۲۹۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از  خراسان جنوبی، همایش ملی حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان که با همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه برگزار شد محمدعرب مدیرکل کمیته امداد، علیرضا حیرانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تعداد دیگری از مسئولان خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.


علیرضا حیرانی معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: این نشست مشترک که اولین همایش بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادستانی کل کشور مقارن با ایام فرخنده دهه فجر و میلاد حضرت علی (ع) با عنوان حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان برگزار شد را به فال نیک می‌گیریم چرا که به واسطه آن زمینه‌های همکاری بیشتری بین این دو نهاد فراهم خواهد شد.


به گفته وی برای استحکام بیشتر این موارد باید قانون وضع شود و تا آن موقع، حمایت‌ها از طریق تفاهم نامه‌ها ادامه خواهد یافت.


وی به تعاملاتی که بین دادستانی و کمیته امداد خراسان جنوبی وجود داشته هم اشاره کرد و افزود: برای حمایت از نیازمندان زندانی نیاز است که لیست آن‌ها ارائه شود و برنامه ریزی‌ها برای حمایت باید به سمتی پیش رود که عزیزانی که به آن‌ها ایتام گفته می‌شود سرخورده نشود.

وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ضمن گرامی داشت دهه فجر گفت: باید قدر انقلاب را بدانیم و دستاورد‌های انقلاب را به خوبی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: امروز در نهادی این مراسم را برگزار می‌کنیم که با تدبیر امام راحل (ره) تأسیس شد تا خدمت به محرومان با جدیت بیشتری استمرار یابد و شاهد حلبی آباد‌ها نباشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این تفاهم نامه حلقه وصلی در راستای خدمت رسانی بیشتر به نیازمندان و محرومان باشد.

عرب مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی با اشاره به این که همایش ملی با هدف حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان با همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه برگزار شد گفت: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی حدود ۴۱ هزار خانوار تحت حمایت داریم که از این تعداد حدود یک هزار خانوار زندانی هستند.

وی ادامه داد: در راستای توانمند سازی و حل مشکلات این خانواده‌ها کمیته امداد در پنج حوزه اشتغال و خودکفایی، خانواده و سلامت، فرهنگی، مسکن و حقوقی فعالیت می‌کند.

به گفته وی در راستای ارائه خدمات بهتر حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ظرفیت خیران در زمینه‌های مختلف برای رفع مشکلات این خانواده‌ها استفاده می‌کند.

به گفته وی در خراسان جنوبی ۹ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت هستند که از خدمات حامیان استفاده می‌کنند.

وی همچنین مجازات‌های جایگزین حبس را در راستای خدمات بهتر به جامعه تحت حمایت امداد عنوان کرد.

در ادامه با حضور مسئولان از تعدادی از نخبگان تحت حمایت، نیکوکاران، حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین و همچنین مددکاران منتخب سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار