خبرهای داغ:
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار( بسیج):

بازپس گیری قدرت تحلیل از دست رفته عامل پیشرفت علمی/ بسیج دانشجویی بستری موفق در ایجاد نگاه انقلابی است

دانشجوی انقلابی گفت: عرصه‌ی جنگ امروز بازپس گیری قدرت تحلیل از دست رفته است، خوشبختانه ما در عرصه‌ی علمی از سرعت رشد قابل قبولی برخورداریم و در شرایط کنونی در صورتیکه جوان ما قدرت تحلیل را مجددا بدست نیاورد، قدرت تولید علم را هم یقینا یا از دست خواهد داد یا در مسیر نادرست بکار خواهد برد و علم خود را در جایی فراتر از مرز‌های این کشور و در خدمت دشمن قرار خواهد داد
کد خبر: ۹۴۸۹۳۲۵
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

جواد خورسند مقدم دانشجوی کارشناسی‌ارشد علوم سیاسی دانشگاه دولتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی اظهار داشت: جوان مولد تفکر و قلب تپنده‌ی جامعه است، طبیعی است هرگاه بخواهند یک جامعه را از حرکت بازدارند باید این قدرت را از آن بگیرند، وقتی جوان یک جامعه دچار جنگ ترکیبی سنگینی می‌شود اولین و مهمترین ویژگی اش که تحلیل و تفکر است مختل خواهد شد. دشمن برنامه ریزی سنگین و طولانی مدتی برای این مسئله انجام داده است.

وی اضافه کرد: وقتی بدن دچار نقص خود ایمنی شود، سیستم ایمنی بجای حمله به میکروب و باکتری‌ها و ویروس‌ها دچار اشتباه در تشخیص شده و به سلول‌های خودی حمله می‌کنند. دشمن نیز در تلاش است چنین وضعیتی را برای جوان و کشور ما ایجاد کند.

این دانشجوی انقلابی با بیان اینکه تفکر بسیجی همان تفکر جوان است که به دوربینی به نام ولایت فقیه مسلح شده است خاطرنشان کرد: این دوربین به جوان این امکان را می‌دهد که در سخت‌ترین وضعیت‌ها دشمن قابل تشخیص باشد، همچنین اولین آموزه‌ی بسیج مقاومت و عدم ناامیدی است که دقیقا این‌ها نقاط ضعف جوان هستند که در بسیج به درستی پوشش داده خواهند شد.

وی تصریح کرد: دشمن ابداً بسیج را رها نخواهد کرد و بسیجی نیز هیچگاه یقه‌ی دشمن را ول نخواهد کرد، پس قابل درک است که دشمن همیشه تمام شبهات و اتهامات را متوجه بسیج و بسیجی کند.

خورسند مقدم با بیان اینکه ما در وضعیت جنگی و به نوعی شبیخون قرار داریم و دانشجویان به سرعت باید خود را پیدا کنند و سازمان یافتگی خود و کشور را بازگردانند و این جز با فعالیت در جنبش‌ها و تشکل‌ها تحقق نخواهد یافت گفت: عرصه‌ی جنگ امروز بازپس گیری قدرت تحلیل از دست رفته است، خوشبختانه ما در عرصه‌ی علمی از سرعت رشد قابل قبولی برخورداریم و در شرایط کنونی در صورتیکه جوان ما قدرت تحلیل را مجددا بدست نیاورد، قدرت تولید علم را هم یقینا یا از دست خواهد داد یا در مسیر نادرست بکار خواهد برد و علم خود را در جایی فراتر از مرز‌های این کشور و در خدمت دشمن قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند " هرکجا که هستید همانجا را مرکز دنیا بدانید" افزود: تمامی فرصت‌هایی که نگاه انقلابی می‌تواند ایجاد کند همگی مهم هستند، بسیج دانشجویی همانند مزرعه‌ای است که تمامی نیاز‌های رشد صحیح یک بذر سالم را فراهم می‌کند، نمیتوانم بطور دقیق و خاص یک زمینه را نام ببرم.

دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در بسیج دانشجویی هم از منظر عقیدتی، سیاسی و قدرت شناختی جوان رشد می‌کند، هم در زمینه‌ی علمی حمایت می‌شود، فضا و امکانات نیز در اختیارش قرار می‌گیرد، هم در زمینه‌ی ورزش و نشاط برای جوان برنامه ریزی شده و روحیه‌ی جوانی جریان دارد. چنین محیط و بستر سالم و حمایتگری را شما در هیچ کجای جهان نخواهید یافت.

وی با بیان اینکه رهبری مگر چیزی جز رشد و تعالی و کمال را از جوان میخواهند؟ عنوان کرد: ایشان تمام تاکیدشان بر رعایت همین مطالب است که در ۳ کلمه خلاصه می‌شود: تحصیل، تهذیب، ورزش. بسیج حقیقتا اکنون این ۳ مولفه را در دانشگاه‌ها محقق کرده است و دقیقا به همین دلیل تمام تلاش دشمن بر نرسیدن پای دانشجو به بسیج است.

خورسند مقدم با بیان اینکه محیط دانشگاه فارغ از ظرفیت بسیج در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد تصریح کرد: دانشگاه‌ها و سرفصل‌های درسی در رشته‌های مختلف متمایل به غرب است، هرچه غلظت این غربگرایی بیشتر شود دانشجو هویت خویش را بیشتر در غرب جستجو خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بسیج بار‌ها به این مسائل اعتراض کرده ایم، اما نیاز داریم به دخالت مراجع بالادست برای اصلاح روندی غلط که طی هشت سال در دانشگاه‌ها پیاده سازی شده است، انتظار داریم در دولت جناب آقای رییسی به مسئله تمرکز دشمن بر جوانان و به ویژه دانشگاه‌ها که اکنون سرمنشأ مشکلات بسیاری شده است توجه شود و برای حل آن از خود دانشجو‌ها کمک بگیرند.

این دانشجوی انقلابی با بیان اینکه فضای مجازی چندین سال است تبدیل به جولانگاه یکه تازی بی چون و چرای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران شده است افزود: مسئولین و مردم همواره از اهمیت فضای مجازی صحبت کرده اند و ابزار رسانه‌ای دشمن که بزرگترین و مهم‌ترین ابزارش نیز شده است.

وی متذکر شد: همین فضای مجازی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود، اما مگر میشود بدون زیر ساخت مناسب برای اصلاح این مسئله گامی برداشت؟ ما در مسئله‌ی سرعت و هزینه‌ی اینترنت بشدت دچار مشکل هستیم، سرعت پایین اینترنت مسئله‌ی کاملا مشهود و غیر قابل انکار است، هزینه‌ی اینترنت و نرخ تعرفه‌ی مصرف نیز اصلا مقرون به صرفه نیست و این مسائل افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهد.

وی در پایان ابراز داشت: انشاءالله به لطف و عنایت خداوند و یاری، ولی عصر عج این کشور و این ملت بتوانند پرچم اسلام را برافراشته نگه دارند و به دست صاحب اصلی اش برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار