کانون زنان بلوچ اولین کانون برای بانوان اهل تسنن در استان و کشور/ افتتاح اولین پایگاه ویژه خواهران اهل سنت در زاهدان

خواجویی نژاد گفت: ارتباط مستقیم و چهره به چهره بهترین نحوه جهاد تبیین کمک کننده در جلب اعتماد نسبت به خانواده های بلوچ بود .
کد خبر: ۹۴۸۹۴۳۰
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

زهرا خواجویی نژاد، مدیر کانون زنان بلوچ استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: با توجه به بیداری اسلامی که همان وحدت اسلامی است، و زنان می توانند دشمنان را بشناسند و تنها راه مقابله با تهدیدات دشمنان وحدت و یکپارچگی است .

وی با بیان اینکه اولین کانون بانوی بلوچ در سطح استان و کشور، پایگاه شهیده بی بی ملک نارویی ویژه بانوان اهل تسنن در سال ۹۲ افتتاح شده است، افزود: فعالیتهای فرهنگی یکی از مهمترین فعالیتهای خواهران بسیجی اهل سنت در این پایگاه است .

مدیر کانون زنان بلوچ، برگزاری همایش مقام و منزلت بانوی بلوچ در سطح استان و برگزاری کارگاههای آموزشی و توانمند سازی، و همچنین برگزاری نمایشگاههای آموزشی قومیت بلوچ با مسائل اجتماعی و نیز برگزاری محافل انس با قرآن را از مهمترین فعالیتهای این کانون عنوان و اذعان داشت: در حال حاضر ۹ دفتر کانون بانوی بلوچ هرکدام با سه نفر اعضاء مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در سطح استان گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله ) جهادتبیین به عنوان امری فوری و قطعی در کارگاههای آسیب شناسی متناسب با فضایی که تشخیص داده شده برگزار شد ه است .

زهرا خواجویی در ادامه از ارتباط مستقیم و چهره به چهره با خانواده ها و نیز برگزاری پویش های بلوچی در حاشیه شهر و قشر آسیب پذیر اشاره و اظهار داشت: این نحوه جهاد تبیین بهترین راه و کمک کننده در جلب اعتماد نسبت به خانواده های بلوچ بود .

وی با اشاره به کسب مقام برتر پایگاه در جشنواره طرح اسوه استان که این مقام باتوجه به فعالیتهای کانون ه در مدت زمان سه روز برای بازدید به نمایش گذاشته شده براساس فعالیتهای قبلی این کانون بوده است، ادامه داد: از جمله کارگاهها و فعالیتهای مهم دیگر این کانون برگزاری کارگاههای آموزشی طرح بینایی سنجی رایگان و نیز طرح مشاوره های رایگان در سطح استان و اردوها و نیز سفر زیارتی کربلا معلابا حضوربانوان اهل سنت است.

مدیر کانون زنان بلوچ در ادامه از ۶ گروه پژوهشی در این کانون خبر داد و تصریح کرد: این گروهها در زمینه های پزشکی و بهداشتی، حقوق بانوان، حقوق تربیتی، روانشناسی و همچنین مسائل روز فقه فعالیت دارند.

خواجویی نژاد ادامه داد: بانوان این کانونها براساس مشکلات، کارگاهها آسیب شناسی میدانی را برگزار که براساس این آسیب شناسی میدانی کتاب طرح درس تهیه و تنظیم شده است و در اختیار کلیه خواهران در سطح استان قرار داده شده است .

وی در ادامه افزود: از سال ۹۳تا به حال موفق به تهیه  این طرح شده ایم که همه این مشاورات توسط کارشناسان این کانون داخل کتاب گنجانده شده است  را در اختیار بانوان استان قرار خواهیم داد .

این مسئول با بیان اینکه از این کارشناس در زندانهای شهرستان زاهدان استفاده کردیم تصریح کرد: این کارشناسان کارگاههایی را در زندان زندان دایر کرده که اهداف اصلی آن شناسایی زنان خانه دار جرائم غیرعمد و سرپرست خانوار هستند و نیزارائه راهکار جهت تغییر جرم و همچنین شناسایی این زنان و معرفی برخی از این زنان به مراکز فنی وحرفه ای جهت اشتغالزایی،مشکلات شهر آنهایی که از طریق گروههای جهادی جهت مسکن و اشتغالزایی معرفی شدند

خواجویی از دیگر برنامه ها برگزاری این کانون را همایش زن کارآفرین و نیز راه اندازی مهد کودک در حاشیه شهر برای بانوان خود سرپرست و بد سرپرست عنوان کرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار