مدیرکل استاندارد ایلام:

ورود بیش از ۲۸۴ تن کالای استاندارد به استان ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: بیش از ۲۸۴ تن کالای استاندارد وارد ایلام شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۷۶۳
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳



به گزارش خبرگزاری بسیج، مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام در جمع اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه ۱۹۷ هزار و ۹۰۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه بیش از ۲۸۴ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: بیشتر کالا‌های صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی گفت: همچنین در این بازه زمانی برای هزار و ۲۹۲ فقره پرونده صادراتی و ۱۳ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۳۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۸۱۴ فقره نمونه‌برداری از مراکز تولید و عرضه کالا و یک هزار و ۳۳۲ فقره بازرسی فنی آسانسور انجام شده است.

همتی گفت: صدور ۱۳۳ مورد گواهی تأییدیه آسانسور، بیش از ۱۲۲ هزار نفرساعت آموزش به کارکنان و مدیران کنترل کیفیت و تأیید صلاحیت ۴۹ مسئول کنترل کیفیت از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

وی در پایان گفت: در این مدت (ابتدای سال تا پایان دی‌ماه) ۶۸ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۳۹ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی و ۵ هزار و ۸۱۱ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی و مراکز صنفی استان انجام شده است.

ارسال نظرات