رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

الگو گرفتن از ایثار شهدا نیاز امروز جامعه/ تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی مورد توجه مسئولین استانی باشد

رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: استان مرکزی علیرغم وجود ظرفیت های مهم صنعتی و فرهنگی، هنوز نتوانسته موزه دفاع مقدس را تکمیل کند و این نیازمند یک عزم استانی و مشارکت همه جانبه است.
کد خبر: ۹۴۹۰۱۵۷
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سید حسین ستوده، رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک، گفت: ما هر چه داریم از امام خمینی(ره) داریم و علیرغم همه مشکلات و توطئه های دشمنان امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است؛ به برکت هدایت های هوشمندانه امامین انقلاب، توانسته‌ایم انقلاب را در سطح بین المللی صادر کنیم و این‌گونه است که در کشورهای اروپایی عزاداری امام حسین(ع) برگزار و عکس امام و شهید سلیمانی همچون بیرق عدالت‌ خواهی و مبارزه با ظلم علم می‌شود.

وی افزود: خدمت در راه شهدا را همکاران ما باید یک تکلیف و وظیفه شرعی بدانند نه شغل؛ ما مدیون شهدا هستیم و اگر با فراغ بال به زندگی اجتماعی و فعالیت فرهنگی می پردازیم از وجود و برکت همین شهداست.

رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: باید در امورات اداری و شخصی از شهدا استمداد طلبید و سیره شهدا را در همه بخش های زندگی و جامعه عملیاتی کرد.

سردار ستوده با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مردم عزیزمان عشق به شهدا را در ایام تشییع و استقبال از شهدا نشان داده اند؛ حضور باشکوه مردم در تشییع شهدا و استقبال آنها از پیکرهای مطهر شهدا، نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مردم همواره شهدا را دوست دارند و خود را در قبال آنها مسئول می دانند، این موضوع در تشییع شهدای گمنام و استقبال های مردمی شگفت آور است.

وی تأکید کرد: این راهبردی عمل کردن و استمداد از شهدا نیازمند اخلاص و همدلی در کارهاست و ما باید آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

سردار ستوده درخصوص ضرورت همراهی دستگاههای استان در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و فعالیتهای فرهنگی اداره کل استان مرکزی بیان کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاههای دولتی ساخت موزه دفاع مقدس را باید تکلیف برای خود بدانند لذا پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار توسط همه دستگاه ها و نهادها یک ضرورت مهم است.

وی افزود: در سال های اخیر اقدامات و فعالیت های بسیار خوب و چشمگیری در حوزه ایثار و شهادت و اداره کل و کنگره شهدا در استان مرکزی انجام شده که قابل تقدیر است اما استان مرکزی علیرغم وجود ظرفیت های مهم صنعتی و فرهنگی و زادگاه حضرت امام خمینی(ره) هنوز نتوانسته موزه دفاع مقدس را تکمیل کند و این نیازمند یک عزم استانی و مشارکت همه جانبه است و مقامات عالی اجرایی و دستگاهها و فرماندهان انتظامی و نظامی نسبت به این امر توجه لازم را داشته باشند.

رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امیدواریم در سال آتی با خلق رفتاری جهادگرانه و با خلوص نیت دستگاه های استان، نسبت به تکمیل موزه هر چه سریعتر اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: خلق آثار ادبی با قهرمان پروری واقعی رزمندگان یکی از گونه‌های فاخر ادبی در همه جای دنیا است لذا می طلبد دستگاههای فرهنگی در قالب حمایت از نویسندگان استان و ناشران به تدوین و چاپ این آثار فاخر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار