نمایشگاه سبزواره:

صنایع دستی معلولان در آسایشگاه خیریه کهریزک کلید خورد

قائم مقام مرکز علمی کاربردی معلولان و سالمندان کهریزک از برپایی نمایشگاهی با عنوان سبزواره با محوریت محیط زیست و صنایع دستی معلولان در آسایشگاه کهریزک خبر داد و اعلام کرد: آثار این نمایشگاه به وسیله دور ریزهای صنایع توسط معلولان ساخته شده‌است.
کد خبر: ۹۴۹۰۳۷۲
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین نحوی نژاد در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه آثار دستی معلولان و مددجویان آسایشگاه کهریزک  گفت: نمایشگاه صنایع دستی از دورریزهای صنایعی مانند چوپ و پارچه و چرم و پلاستیک تولید می شود و علاوه بر کارآفرینی در جهت حفظ محیط زیست کمک می کند.

ایشان با قدردانی از حفاظت محیط زیست اظهار داشت: آسایشگاه خیریه کهریزک تلاش دارد در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط از آلودگی ها جلوگیری کند و از دورریزها به نحو احسن مورد استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰ کارگاه در آسایشگاه فعال است که ۴۰۰ نفر از مددجویان در ر رشته های مختلف مهارت آموزی می کنند.

نحوی نژاد افزود: با غرفه های خود اشتغالی راه اندازی شده وارد فاز اشتغال مولد می شویم تا افراد زندگی مستقلی را در پیش بگیرند، نمایشگاه سبز وارد دومین دوره نمایشگاهی شده است در سال جاری غرفه ای برای محیط زیست تهران در نظر گرفتیم اگر هنر و علم در کنار هم باشد رویدادهای مهمی اتفاق می افتد. 

به گزارش خبرگزاری بسیج، آسایشگاه خیریه کهریزک با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.

این آسایشگاه هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت، ۱۸۰ هزار مترمربع بنا و ظرفیت بستری یکهزار و ۷۵۰ نفر مددجو با واحدهای مختلفی مانند کارگاه، فیزیوتراپی، ساختمان بیماران ام اس، کتابخانه و سالن ورزشی مشغول خدمت رسانی است.

ارسال نظرات