خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

بیعت بختیاری ها با امام(ره) نشان دهنده غیرت و شجاعت آنهاست

سردار علی محمد اکبری با گرامیداشت سالروز تاریخی بیعت بختیاری ها با حضرت امام(رحمت الله علیه) گفت: مردم چهارمحال و بختیاری پای آرمان ها همچون گذشته ایستاده اند.
کد خبر: ۹۴۹۰۶۴۷
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عشایر استان چهارمحال و بختیاری سالروز تاریخی بیعت بختیاری ها در 20 بهمن 57 با حضرت امام خمینی(ره) را در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تحت عنوان ویژه برنامه‏ی«از جنس غیرت و بصیرت» گرامی داشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و بزرگداشت سالروز تاریخی بیعت بختیاری ها با حضرت امام در 20بهمن 57 و احترام به مقام والای شهدای مدافع حرم و عرصه امنیت و سلامت و 2445 شهید استان چهارمحال و بختیاری، سالروز عملیات والفجر 8 و نقش رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس را پاسداشت.

سردار علی محمد اکبری، با اشاره به سالروز تاریخی بیعت بختیاری ها با حضرت امام در 20 بهمن 57، افزود: تبیین موضوع بیعت بختیاری ها در شرایط سخت آن روز با حضرت امام از مصادیق جهاد تبیین است که از مطالبات مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد.

وی ادامه داد: اینکه مردم چهارمحال و بختیاری از فردی به نام بختیار که متعلق به جامعه عشایری خودشان بود، اعلام انزجار کردند و با حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بیعت نمودند، نشان دهنده غیرت، شجاعت و عمل به موقع آنهاست.

سردار اکبری، تأکید کرد: باید مستند واقعی از چگونگی و تعدادنفراتی که از استان چهارمحال و بختیاری در بهمن 57 عازم تهران شدند تا با حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بیعت کنند، ساخته شود.

وی، با اشاره به ایستادگی مردم چهارمحال و بختیاری مقابل ظلم و استبداد قبل از پیروزی ا نقلاب و تقدیم شهدایی همچون علیمردان خان بختیاری، را یادآوری کرد و با اشاره به  ابراز علاقه خاص امام راحل(رحمت الله علیه) به عشایر و همچنین امام خامنه ای عزیز در سفرهای متعدد و خاطرات خود از مناطق عشایری، گفت: حقیقتا و انصافاً عشایر بر بیعت ارزشمند خود با امام راحل(رحمت الله علیه) ماندند .

سردار اکبری، میزبانی شایسته مردم استان چهارمحال و بختیاری از مهمانان کنگره ملی 11 هزار شهید جامعه کشور را مصداق ایستادگی مردم این منطقه پای آرمانها و ارزشها دانست و افزود: این مردم علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی و ...، از دشمنان اعلام بیزاری کرده اند و این مشکلات را با ارزشهای خود معامله نخواهند کرد و همچون گذشته پای آرمانهای خود خواهند ایستاد.

وی ثبت 20 بهمن سالروز تاریخی بیعت بختیاری ها با حضرت امام(رحمت الله علیه) بعنوان روز استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ را افتخار ماندگار در تاریخ دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از بختیاری ها و بیعت آنان با حضرت امام(رحمت الله علیه) و ثبت این روز بعنوان روز استان چهارمحال و بختیاری، گفت: چه بخواهند و نخواهند، روز 20 بهمن به نام بختیاری ها و روز استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

وی ، محتوای 20 بهمن را مهم دانست و افزود: همه تلاش ها برای محتوای این روز صورت می گیرد و محتوا همان فکر و فرهنگ است که در این معنا خودش را نشان داده است. محتوا بینش و دین مداری و عترت محوری است.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اهمیت ایستادگی پای آرمانهای انقلاب، بر مقابله با تحریف دشمن و توطئه آنها برای تغییر ذهن جوانان و جداکردن آنها از انقلاب و معنویت تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این امت راه نورانی را طی می کند تا کرامت و عزت را به جهانیان ببخشد. این ملت به عزت انسانی  و عزت جهانی رسیده و این عزت را به بشریت هدیه می دهد. زیر مکتب اسلام و عدالت زندگی کردن عزت است و کسی این عزت را نمی خواهد به ذلت تبدیل کند و دوباره چند مستشار آمریکایی بیایند و آنها را تحقیر کنند و وحشی بخوانند.

وی، افزود: دوران عزت ملت ایران و کرامت ملت ایران رسیده و کسی که 11هزار شهید داده اجازه نمی دهد این عزت کم رنگ شود و از بین برود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار