امام‌جمعه یزد گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با افرادی که به خیابان آمده بودند، دستور دادند حساب افراد با نیت‌های مختلف را جدا کنند و در نهایت با تدبیر و عفو رهبری دشمنان بازهم تیرشان به سنگ خورد.
کد خبر: ۹۴۹۱۱۱۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز یزد با بیان اینکه در ایام‌الله ۲۲ بهمن واقع شده‌ایم، اظهار کرد: بنا به آیات قرآن کریم خداوند به موسی فرمان داده است تا یا طاغوت فرعون مبارزه کرده و آن‌ها را از جهل و ظلمات به‌سوی نور هدایت کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن آورده است که ما پیامبران را در هر امتی برای توجه دادن مردم به‌سوی خدا و اجتناب از طاغوت فرستادیم، ادامه داد: اقدام امام خمینی (ره) نیز در مسیر نور بود؛ امام و یارانشان زحمت، تلاش و تحمل شکنجه و سختی‌ها توانستند به لطف خداوند ۲۲ بهمن سال ۵۷ طاغوت را زدوده و حاکمیت الله را شروع کردند.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی کشور تحت حکمرانی ظلم استکبار بوده و مسئولان و مردم اختیاری از خود نداشتند، تصریح کرد: در زمان حکومت طاغوت بر کشور هیچ‌کس از خود اراده‌ای نداشت؛ حتی یک افسر در پادگان که نیروی نظامی خودشان بود، هیچ اختیاری نداشت و تمام راه‌ها را برای افزایش علم و پیشرفتشان بسته بودند.

امام (ره) ویارانشان با اتحاد به پیروزی دست یافتند

ناصری با بیان اینکه همواره در طول تاریخ اولیای الهی و ائمه تلاش خود را برای رهاندن جامعه از ظلم و جور طاغوت و حاکمیت خداوند به کار می‌بستند، گفت: امام خمینی (ره) هم به همراه یارانشان با صبر پیشگی، اتحاد و تلاش توانستند حکومت الهی را در جامعه برپا کرده و در نهایت طاغوت، حضور مردم در صحنه را تاب نیاورد و از کشورمان رخت بر بست. قومی که در ظلمات طاغوت گرفتار شده بودند به‌سوی نور آمده و از شر طاغوت و بردگی استکبار رهایی پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه بنا به آیات قرآن و فرموده‌های امام خمینی (ره) صبر و مقاومت، اتحاد، تقوا و توکل باید همراه در جامعه جاری و ساری باشد، ادامه داد: خدا را اطاعت کنیم، تقوا پیشه کنیم تا در سایه رفاقت و اعتماد به خداوند بتوانیم به خلق‌الله خدمت کنیم و این مسیر واقعی انقلابی‌ها است.

ناصری با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام خمینی ره در رابطه اتحاد فرموده‌اند «‏‏سرّ اینکه ایران پیروز شد برای این بود که بین تمام افراد اتحاد بود‏‎ ‎‏و هیچ این حرف‌ها نبود که هر کس طرف خودش بکشد. شما با‏‎ ‎‏هم متحد باشید که بحمدالله هستید و وقتی در حلقۀ اول اتحاد‏‎ ‎‏بود، در حلقه‌های بعد اختلاف پیدا نمی‌شود. شما سعی کنید که‏‎ ‎‏در سرّ قلبتان چیزی مخالف الوهیت نباشد و اگر دیدید هست‏‎ ‎‏سرکوبش کنید. کراراً عرض کردم که اگر انبیا در یک مکان جمع‏‎ ‎‏شوند با هم اختلاف پیدا نمی‌کنند، زیرا مقصد و هدف و مقصود، ‏‎ ‎‏یکی و الهی است. اگر در مجلس شما توحید واقعی به معنای‏‎ ‎‏واقعی آن تحقق پیدا کند قهراً افرادی که متصل به شما می‌شوند‏‎ ‎‏اختلاف پیدا نخواهند کرد؛ و وحدت واقعی، یعنی قلب همۀ شما‏‎ ‎‏برای یک چیز بتپد که آن اسلام است. اگر این‌طور شد خداوند شما‏‎ ‎‏را تأیید می‌کند.»

وی افزود: امام خمینی (ره) هم سفارش می‌کنند که قلبا توجه به خدا داشته باشیم و اتحاد پیشه کنیم، اینکه امام (ره) سفارش می‌کنند که مخالف با الوهیت نباشید یعنی موافق هوای نفس نباشیم، هوسران و ریاست‌طلب و در بند شیطان نباشیم.

انقلابیون تقوا، اتحاد و صبر را در خود پرورش دهند

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های خود تصریح کرد: توصیه می‌کنم ۲۲ بهمن این سه اصل را تقوا و توکل، اتحاد و صبر را فراموش نکنید؛ این‌ها مقوله‌ای است که در روحیه امام بود و انقلابیون هم باید در خود پرورش دهند.

ناصری ادامه داد: یاد خدا باشیم؛ صبر پیشه کنیم تا مشکلات دنیایی ما را از خدا و انقلاب دور نکند؛ اتحاد و یکپارچگی داشته باشیم و فراموش نکنیم که خداوند فرموده است اگر شما خدا را یاری کنید، خداوند هم شما را یاری خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران یزدی برای حل مشکل خوراک دام اقدام کنند

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد در ارتباط با مسئله گرانی‌های اخیر به‌ویژه در زمینه خوراک دام و مواد غذایی تذکر داد و گفت: خوراک دام شامل سویا و ذرت و جو و علوفه است؛ چرا مسئولان برنامه‌ای برای خودکفایی استان‌ها در این مقوله ندارند و باید از خارج وارد کنیم؟ کشور هزینه‌های هنگفت را متحمل شود تا خوراک دام را وارد کند و بعد هم دلالان با ۳۰۰ درصد سود به دست دامدار برسانند و در نهایت گرانی‌ها به اینجا کشیده شود؟

وی تأکید کرد: از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم به‌جای سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر، سرمایه خود را برای استقلال استان در مسائلی، چون حوزه کشاورزی و دامداری صرف کنند.

عده با عفو رهبری به رأفت اسلامی پی بردند

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه مقام معظم رهبری لطف کردند و با مدیریت عالمانه، آگاهانه و پدرانه خود ناآرامی‌های اخیر را کنترل کردند، ادامه داد: دشمنان با رسانه‌هایی که در اختیار داشت و با دروغ‌پردازی‌های گسترده سعی داشتند تا مردم را به خیابان و کشور را به آشوب بکشانند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با افرادی که به خیابان آمده بودند دستور دادند حساب افراد با نیت‌های مختلف را جداسازی کنند و در نهایت با تدبیر رهبری دشمنان بازهم تیرشان به سنگ خورد؛ عفو پدرانه ایشان باعث شد تا عده در بیابند که این انقلاب رأفت و عطوفت اسلامی دارد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات