جشنواره بازی های بومی محلی در شهرستان ایرانشهر

نبایدهویت و تاریخ گذشته از یاد برود بلکه اصالت ایرانی اسلامی باید حفظ شود.
کد خبر: ۹۴۹۱۱۸۶
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، به مناسبت ایام الله دهه فجر جشنواره مسابقات بومی و محلی به همت حوزه حوزه مقاومت بسیج شهید سجادی و شهید فیروزگردان در بخش های مکسان و شهردراز شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار فداحسین سرگلزایی، جانشین سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: برگزاری جشنواره های بومی محلی در زنده نگهداشتن آداب و رسوم نقش بی بدیلی ایفا می کند.

سرگلزایی در خصوص جشنواره بازی های بومی و محلی بخش های مکسان و شهردرازافزود: جشنواره های بومی و محلی رسالت مهمی در راستای زنده نگهداشتن آداب و رسوم و تاریخ گذشته و انتقال نسل به نسل را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در مقابل تکنولوژی‌های روز که در صورت عدم استفاده صحیح، تنبلی در امورات را در پی خواهد داشت تاثیر مثبتی دارد.

سرگلزایی افزود: باید توجه کرد که هویت و تاریخ گذشته از یاد نرود و اصالت ایرانی اسلامی حفظ شود.

وی در ادامه گفت: ایجاد فضایی برای نوجوانان و جوانان بخش های مکسان و شهردراز برای فعالیت گروهی در کنار هم و ایجاد روحیه بانشاط در جامعه ای که افسردگی در مردم نمود یافته می تواند نقشی بازدارنده ایفا کند

وی در پایان بازی های بومی محلی را نمادی از سنت های دیرین منطقه و آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان یاد کرد و افزود: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و توجه به آداب و سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرای این جشنواره جز الزامات است و این بازی ها شامل طناب کشی، کپگ ، کبدی وچوب کشی میباشد که همزمان در دو بخش مکسان و شهردراز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار