یادواره شهدای حوزه ای در بخش مکسان شهرستان ایرانشهر برگزار شد

به مناسبت دهه مبارک فجر یادواره شهدا به همت حوزه مقاومت بسیج شهید سجادی در مسجد جامع بخش مکسان شهرستان ایرانشهر برگزار شد
کد خبر: ۹۴۹۱۱۹۵
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، به مناسبت دهه مبارک فجر یادواره شهدا با حضور بخشدار،امام جمعه ،فرماندهان نظامی و انتظامی ،بسیجیان و خانواده های معظم شهدا به همت حوزه مقاومت بسیج شهید سجادی در مسجد جامع بخش مکسان شهرستان ایرانشهر برگزار شد

سرهنگ پاسدار حیدر بامری معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: امام راحل پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، با تهدیداتی که آمریکایی ها علیه ملت ایران مطرح کردند، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

بامری افزود: جنگ هشت‌ساله یک تجاوز گسترده با پشتیبانی نظام سلطه، استکبار جهانی و اروپایی‌ها بود و با حمایت کشورهای مرتجع منطقه و بلوک شرق و غرب و اتحاد جماهیر شوروی سابق و هم‌پیمانانش علیه ملت ایران آغاز شد و فصل جدیدی از نقش‌آفرینی ملت ایران در قالب تشکیلات مردمی بسیج شکل گرفت.

وی تصریح کرد: راهبرد امام راحل بود که اگر تهدیدی علیه نظام آغاز شود با حضور مردم با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت که از عاشورا آموخته‌ایم باید وارد میدان شویم و همین‌گونه شد و آن تهدید بزرگ تبدیل به گنجینه ناتمام شد.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس دشمن را در دست‌یابی به اهداف خود ناکام گذاشتیم و یک الگوی جدید دفاعی بنیان گذاشته شد، آن الگویی که سردار دل‌ها و فرمانده پرافتخار مقاومت در سطح منطقه مقاومت پیاده‌سازی کرد و با تأسی به آن الگو، جبهه مقاومت را شکل داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این‌ شهیدان فرزندان این مردم بودند که از آموزشگاه، دانشگاه، مزرعه، محیط کار و همه اقشار در سنین نوجوانی، جوانی و کهنسالی به میدان نبرد می‌آمدند.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب امروز هم راه حل مشکلات کشور و راه و مسیر ما را تأسی به دوران دفاع مقدس می‌دانند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم و گام اول چله پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی با کوله‌بار و گنجینه بی‌بدیلی از تجربیات گران‌بها را پشت سر گذاشتیم، افزود: ظرفیت‌های فراوان و کم‌نظیری در کشور داریم و رهبر انقلاب با بیانیه گام دوم نقشه راه ملت ایران را برای چله دوم ترسیم کردند.

سرهنگ بامری افزود: گام اول در سایه یک ابرتحول بزرگ در قرن چهاردهم رخ داد و انقلاب اسلامی مستقر شد و بیش از چهل سال پای آرمان‌های این نظام مقاومت و فداکاری شد که صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و نیروهای فداکار در میدان سند مقاومت و پیروزی‌های مستمر ملت ایران است.

وی در پایان عنوان کرد: در گام دوم انقلاب که مصادف با قرن پانزدهم است، در انتظار تحول دیگری هستیم، گام دوم می‌خواهد به ما تفهیم کند که در ادامه راه با امید به پیروزی و محورقراردادن جوانان در حرکت و نقش‌آفرینی و با روحیه جهادی و بسیجی با تکیه بر ظرفیت‌های گام اول در انتظار شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستیم که ابر تحول است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار