خبرهای داغ:
جلیلی در جمع مردم همدان:

امروز ملت ایران یک الگوی قدرت را به جهان مخابره می‌کند

همدان-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ملت ما یک الگوی قدرت را به جهان مخابره می‌کند، همان ملتی که حماسه را در جنگ تحمیلی و دفاع حرم به کار گرفت.
کد خبر: ۹۴۹۱۷۰۴
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید جلیلی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در همدان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هرگاه یک حرکت حق‌ خواهانه در طول تاریخ شکل گرفت شیاطین دنبال این بودند جلوی آن را بگیرند که جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی با بیان اینکه ۴۴ سال است ملت ما دعوت خدا و پیامبر(ص) را اجابت گفتند و در مقابل تمام سختی‌‌ها ایستادند، افزود: طی این ۴۴ سال دشمنان سعی کردند به روش‌های مختلف به نظام ضربه بزنند اما موفق نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان برای براندازی نظام تمام توان و امکانات خود را به کار گرفتند اما راه به جایی نبردند، گفت: دشمنان با استفاده از قدرت نظامی، ترور، تحریم اقتصادی، قدرت سیاسی، رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی و ... وارد شدند اما به لطف خدا موفق نشدند.

وی با اشاره به ترور ۱۷ هزار نفر  از جمله رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه و مردم در ایران و ترور مقامات ایران و راه اندازی جنگ هشت ساله علیه ایران یادآورشد: دشمنان با به کار بردن انواع حربه‌‌ها علیه نظام امروز اشک تمساح می‌ریزند که نگران ملت ایران هستند، همان‌هایی که کشور را در جنگ تحمیلی بمباران می‌کردند و زن و بچه بیگناه را می‌کشتند.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی علیه کشور و ملت ایران به ما ضربه وارد کند، ادامه داد: دشمنان از فشار اقتصادی به عنوان راهبرد و فشار حداکثری علیه ایران استفاده می‌کنند اما شکست فاحش خورده است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند کاری کنند که ایران نتواند یک بشکه نفت بفروشد و فشار سیاسی و قطعنامه‌‌های مختلف علیه کشور به کار بردند و نمی‌خواستند ایران چهل و چهارمین سال پیروزی خود را جشن بگیرد، گفت: راه انداختن ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران از دیگر اهرم‌ها و ابزار دشمن بوده و هست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید نسبت به دسیسه‌‌های دشمن هوشیار بود که ملت عزیز ایران در این زمینه ثابت کرده که بصیر و هوشیار است، افزود: آنهایی که از دادن پانسمان به بیماران پروانه‌ای دریغ می‌کنند حالا دم از دلسوزی برای مردم ایران می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم و ملت بزرگ ایران قدرت بزرگی است که دشمن در مقابل آن نمی‌تواند بایستد و ناامید شده و به تزویر روی آورده است، تأکید کرد: دشمن اگر یکی از همین ابزارهایی که علیه مردم ایران به کار برد در کشور دیگری استفاده می‌کرد، آن کشور  نمی‌‌توانست سر پا بماند.

* حضور ملت ایران عامل تولید قدرت در کشور است

جلیلی با تاکید بر اینکه حضور ملت ایران عامل تولید قدرت در کشور است، ابراز کرد: آرمان ملت ایران در جمهوری اسلامی ظهور و بروز کرده است.

وی با بیان اینکه در مسیر راهپیمایی پدر عزیزی را دیدم که عکس چهار فرزند شهیدش را که تقدیم انقلاب کرده را در دست داشت و برادری که با عکس سه شهید حضور یافته بود که نشانه قدرت و صلابت جمهوری اسلامی است، گفت: یکی از مقامات اروپایی از من پرسید فرق مردمسالاری دینی مد نظر شما با دموکراسی چیست که در پاسخ گفتم، تفاوت آن در این است که مردم ما فقط در انتخابات شرکت نمی‌کنند، وقتی با رأی ۹۸.۲ درصدی به جمهوری اسلامی رای می‌دهند، در ادامه برای حفظ آن نیز فرزندان خود را با افتخار تقدیم می‌کنند و این قدرت ملت ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر ۳۵ موسسه غربی علیه ایران فعالیت کردند و صدها مقاله علیه کشور منتشر شد و ۲۳۸ محور را بیان کردند که جلوی ملت را بگیرند، ابراز کرد: این را بدانید وقتی دشمن از زور ناامید می‌شود به تزویر روی می‌آورد و بعد هم غارتگری؛ آنها می‌خواستند با غارتگری جلوی حرکت ملت امیرالمومنین(ع) را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به مکتب امام زمان(عج) و جلسات قرآن ما توجه نکرده بود، یادآور شد: قدرت ایران تعالیم قرآن و اهل بیت اسلام(ع) بود که جوانانی را رشد داد که توانستند تمام تلاش دشمن را نقش بر آب کنند و این همان چیزی است که ما همواره به آن نیاز داریم.

جلیلی با بیان اینکه امروز ما در نقطه‌ای هستیم که دشمن با همه تلاشش نتوانسته پیروز شود و گزینه‌های او دیگر جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما امروز در نقطه پیشرفت هستیم و می‌توانیم شتاب بگیریم.

وی با بیان اینکه دشمنی که یک روز به ایران سیم خاردار نمی‌داد امروز نگران است که از ایران به کشورهای اروپایی نرود و موازانه قدرت تغییر کند، ادامه داد: این نقطه قدرت ایران است اما کافی نیست، امروز انسجام مردم و قدرت نرم او در بزنگاه‌های تاریخی ملت را قوت می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما اگر از بزنگاه‌های تاریخی هوشمندانه عبور می‌کردیم، ده‌ها و صدها سال جلو می‌افتادیم و امروز از موانع و پیچ تاریخی گذر کرده‌ایم، مطرح کرد: امروز مذاکره‌ کننده آمریکایی به صراحت بیان کرد که ما امروز مذاکرات را از کف خیابان ادامه می‌دهیم که برایش چند سطل زباله از مذاکرات باقی مانده است.

* امروز جمهوری اسلامی یک مولفه قدرت دنیا است

وی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی یک مولفه قدرت دنیا است و دشمنان نیز به این موضوع اذعان دارند، بیان کرد: تلاش دشمنان بر این بود که نسل و گفتمانی که انقلاب اسلامی آن را شکل داد تکثیر نشود اما دهه هفتادی‌هایی مانند شهید حججی و شهید روح‌الله عجمیان و شهید آرمان علی‌وردی برآمده از دهه هشتاد تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

جلیلی با اشاره به اغتشاشات اخیر با بیان اینکه دشمن امید بسته بود که این نسل دیگر تکرار نشود اما برخلاف آن انجام شد، گفت: دشمنان فهمیده‌اند که ملت ایران ملتی متفاوت است بنابراین دست به هر کاری می‌زنند تا اعتقاد و آرمان مردم را بگیرند و نگران هستند که امروز یک هماورد تمدنی پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که نمی‌گذارد زن به ابتذال کشیده شود و برای کرامت زن حرف دارد، ادامه داد: یک خانم دیپلمات نروژی به ما گفت که من مطالعاتی در مورد ارزش زن در دین شما داشتم و می‌دانم که چه ارزشی برای دفاع از زن در جمهوری اسلامی قائل هستید و دشمن می‌داند چه تمدنی در حال شکل‌گیری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمیل می‌کردند، نمی‌توانند شعار آزادی بدهند، تأکید کرد: امروز ملت ما یک الگوی قدرت را به جهان مخابره می‌کند همان ملتی که حماسه را در جنگ تحمیلی و دفاع حرم به کار گرفت و دشمن می‌داند اگر این الگو را در عرصه اقتصاد، صنعت، کشاورزی، در رفاه ملت ایران به کار بگیرد چه شکوفایی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه قدرت اندیشه دینی راهکار برون‌ رفت از تمام مشکلات است و دشمنان از آن نگران هستند، ابراز کرد: دشمن این موضوع را به خوبی می‌داند و تمام امکانات خود را علیه این تفکر بسیج کرده اما در برابر ملتی که اسوه خود را پیامبر(ص) قرار داده و همراهی او را افتخار می‌داند مستاصل است.

جلیلی  با بیان اینکه دشمنان از آثار انقلاب آگاه هستند و ایران با عبور از موانع و تکرار این حماسه‌ها در فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و ...، دنیا شاهد  پیشرفت ایران خواهد بود، مطرح کرد: دشمنانی که مردم را در بمباران‌ها به خاک و خون می‌کشیدند، نمی‌‌توانند از آزادی حرفی بزنند و یا از حقوق زنان صحبت کنند، اینها تزویزی بیش نیست.

وی کشور ایران را برای کشورهای دیگر الگو دانست و گفت: دشمنان اعتراف می‌کنند و می‌گویند به خاطر قدرت ایران ما نتوانستیم کار خود را پیش ببریم و با وجود هزینه‌هایی که کردیم، نتوانستیم به موفقیت برسیم و بدانید امروز این قدرت روز به روز پیشرفت خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حرکت عمومی اگر با قدرت پیش برود امیدواریم با پشت سر گذاشتن موانع اقتصاد ما نیز شکوفا شود، افزود: باید با قدرت پیش رفت، اگر عدالت می‌خواهیم تحقق آن تنها وظیفه مسئولان نیست و باید همه مردم مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به نقاط قوت کشور کمک کنند و به مسئولان گوشزد کنند تا نقاط ضعف برطرف شود و این انقلاب و این حرکت ادامه خواهد داشت تا این پرچم شکوهمند به صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات