تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به زبان نوجوانان ضروری است

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی بسیج را پلی بین انقلاب و دانش‌آموزان دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس باید به زبان نوجوانان به آنان تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۰۸۴
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام مصطفی نجفقلی‌زاده سرایی با تاکید بر کیفیت بخشی برنامه های بسیج دانش آموزی و ایجاد رغبت و انگیزه در بین نوجوانان برای حضور در برنامه ها، از آغاز اردوهای راهیان نور خبر داد و اظهار کرد: حدود ۲ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم از مدارس سراسر استان جهت بازدید از مناطق عملیاتی دهلاویه، شلمچه، فکه و طلاییه اعزام می شوند.

وی مدت زمان اردوی راهیان نور را پنج روز اعلام کرد و گفت: تاکید بر کیفیت اجرای برنامه ها و گفت وگو با دانش آموزان به زبان و اندیشه و فهم آنان اولویت ماست که در این راستا برنامه جنگ شادی، طنز جبهه و اجرای مسابقه کتابخوانی در طول مسیر از جمله برنامه ماست ضمن اینکه روایت رشادت ها و دلاوری های جبهه و جنگ و رزمندگان نیز توسط راویان جوان و به زبان امروزی انجام می شود.

رییس بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی همچنین پخش فیلم های سینمایی دفاع مقدس، گفت و گوهای صمیمی راویان و روحانیان با دانش آموزان در طول مسیر را از دیگر برنامه های راهیان نور اعلام و خاطرنشان کرد: تاکیدمان بر این است که از هر مدرسه سراسر استان حداقل یک دانش آموز در این اردو حضور داشته و دیده های خود را با زبان خودش برای همکلاسی هایش بازگو کند.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی اجرای طرح راهیان پیشرفت را از دیگر برنامه های این سازمان ذکر کرد و افزود: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان با پیشرفت های علمی و تکنولوژیک کشور انجام می شود که در این طرح دانش آموزان نخبه و ممتاز را به سازمان هوا و فضای کشور اعزام می کنیم.

وی با اشاره به جشن سالگرد پیروزی انقلاب با دعوت از حضور باشکوه دانش آموزان به همراه والدین شان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ،خاطرنشان کرد: در این راهپیمایی ضمن اینکه دانش آموزان پرچم تک نفره حمل می کنند، پرچم ۵۰ متری نیز در شهرهای مرند و تبریز توسط دانش آموزان دختر انجام می شود.

رییس بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای مراسم اعتکاف دانش آموزی برای اولین بار در کشور در شهرهای تبریز و مرند و تعمیم آن به سراسر کشور با پیشنهاد این سازمان، گفت: امسال ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر در مراسم معنوی و عبادی اعتکاف شرکت کردند.

ارسال نظرات