خبرهای داغ:

۴۷۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به خارج کشور صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۴۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی در ۱۰ ماه نخست امسال از منطقه آزاد اروند به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۸۶
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶

محمدرضا اسکندری روز دوشنبه در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند بیان کرد: در این مدت ۱۵۸میلیون دلار کالای تولیدی در آبادان و خرمشهر نیز به خارج کشور صادر شد و منابع مالی منطقه آزاد اروند به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی از سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: در حال برنامه ریزی جذب سرمایه گذار خارجی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب هستیم تا علاوه بر افزایش تولید سهم خود را در صادرات افزایش دهیم.

اسکندری از آغاز مقدمات احداث پل ۶ بانده جدید در خرمشهر با اعتبار ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پیش از پایان امسال اشاره کرد و گفت: این پل در مدت ۳۰ ماه ساخته خواهد شد و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

وی ادامه داد:همچنین به منظور کاهش ترافیک بین آبادان و خرمشهر مناقصه انتخاب پیمانکار بلوار خلیج فارس به طول ۱۵ کیلومتر از روبه‌روی پل جدید تا پالایشگاه نیز در حال برگزاری است.

وی به وجود ۴۳ هزار و ۷۰۰ خودرو پلاک اروند در خوزستان اشاره کرد و افزود: مقدمات تبدیل پلاک این خودروها به ملی در حال انجام است و در صورت اعطای مجوز، ۱۶۰ هزار میلیارد ریال درآمد آن برای اجرای پروژه های عمرانی در آبادان و خرمشهر هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از توافق برای ایجاد شرکت هواپیمایی اروند خبر داد و گفت: پس از توافق نهایی بزودی نخستین پرواز این شرکت از فرودگاه آبادان انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تشکر از حضور مردم آبادان و خرمشهر در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: دشمن برای ایجاد تفرقه در کشور خیلی خوب برنامه‌ریزی کرده بود ولی در محاسبات خود دچار اشتباه شده و گمان نمی‌کرد مردم اینچنین حماسه آفرینی کنند.

اسکندری گفت:حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را باید با خدمت به جامعه و کشور پاسخ داد و از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم بهره گیری کرد.

امام جمعه آبادان نیز گفت: برگزاری شورای اداری منطقه آزاد اروند به صورت منظم در حال شکل گیری است و این مهم امیدواری برای تبدیل ۲ حاکمیتی در آبادان و خرمشهر به حاکمیت واحد است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: برای جبران کاستی‌ها و کمبودها در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر باید از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند حمایت کرد.

وی خواستار توجه به طرح‌های اشتغالزایی زود بازده و محرومیت زدایی در آبادان و خرمشهر شد و ادامه داد: پاسخ حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مدیریت و کار جهادی و خدمت به مردم است.

امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند گفت: انقلاب اسلامی امانت است و مسوولان به صورت ویژه مکلف به حفظ آن هستند.

حجت‌الاسلام محمدجوادعادل‌پور با اشاره به مشکلات و عقب ماندگی عمرانی خرمشهر بیان کرد: این شهرستان نیاز به توجه بیشتری دارد و باید این عقب ماندگی جبران شود.

وی خواستار حاکمیت واحد در شلمچه برای رونق صادرات و کاهش مشکلات تجار و بازرگانان شد و گفت:متاسفانه با گذشت چندین سال و پیگیری‌ مستمر، همچنان شاهد دوگانگی مدیریتی در پایانه شلمچه هستیم و باید مشکلات تجارت در این مرز برطرف شود.

فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست، با تبریک فرا رسیدن عید مبعث، از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ تشکر کرد و گفت: حضور مردم در این راهپیمایی موجب تعجب همه شد و امیدوارم با اقداماتی که مسوولان صورت می‌دهند، پاسخ خوبی به این حضور پرشور مردم داده شود.

نادر عمیدزاده افزود: با وجود حضور مسافران نوروزی و راهیان نور، باید تلاش شود تا در این زمان باقی مانده، کارهای بر زمین مانده صورت پذیرد تا مسافران، سفیران خوبی برای منطقه باشند.

وی با بیان اینکه خرمشهر به غیر از اربعین، یک مانور دیگر در بحث راهیان نور در پیش دارد، گفت: در موضوع دوگانگی پایانه شلمچه، همچنین زنده‌گیری حیوانات و دستگاه‌های متولی، لازم است همکاری لازم صورت گیرد تا این معضل به سرانجام رسیده و حل شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار