خبرهای داغ:
توفیق رئوفی مخترع بسیجی اهل گیلان، توانسته «دستگاه شارژ همراه» تولید کند که با قراردادن آن زیر نور خورشید می‌توان به طور نامحدود وسائلی مانند تلفن همراه را شارژ کرد.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۰۴
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

شارژ نامحدود تلفن همراه با نور خورشید /اختراع نوآور گیلانی چه مختصاتی دارد؟

توفیق رئوفی مخترع بسیجی اهل گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به دستگاه شارژ همراه اظهارکرد: این دستگاه مانند پارچه منعطف است و قابلیت جمع‌شدن دارد و می‌توان هر کجا اراده کرد، از آن استفاده کرد. 

وی گفت: این دستگاه در بیش از ٢ هزار نمونه مختلف از ۵ وات تا هزار وات تولید شده است. حجم آن نیز از حدود یک شارژر تلفن همراه تا احجامی در حد ٢ متر مربع را دربرمی‌گیرد. احجام بزرگ‌تر آن برای شارژ تجهیرات کامل یک سنگر است. از سال ٩٧ تاکنون که این دستگاه تولید شده، چندین بار به روزرسانی شده است.

مخترع و کارآفرین بسیجی اضافه کرد: این دستگاه نمونه داخلی ندارد، اما نمونه خارجی آن نسبت به این دستگاه، عملکرد پایینی دارد. محصول ما به علت ارائه خدمات پس از فروش، از قابلیت و کیفیت بهتری برخوردار است.

رئوفی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای این دستگاه، گفت: برای ساخت نمونه نخست این دستگاه با قیمت‌های سال ٩٧، بین ۴٠ تا ۵٠ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردم و هم‌اکنون تولید سفارشی آن در حال انجام است. تولید انبوه این دستگاه به‌علت نبود سرمایه‌گذار به سرانجام نرسیده است و اگر سرمایه‌گذاری ورود کند، این محصول در بازار به خوبی قابلیت خریدوفروش دارد.

وی با بیان اینکه ساخت این محصول تاکنون توسط دستگاه‌های زیادی تشویق شده است، افزود: به دنبال طراحی نمونه جدیدی از این فناوری هستیم تا بتواند همزمان با چرخش خورشید، بچرخد تا از نور و گرمای کافی خورشید استفاده حداکثری را ببرد.

فناور و مخترع گیلانی در توصیه به جوانان گفت: جوانان باید به عرصه تولید علم و فناوری ورود کنند و از مشکلات پیش‌پا، هراس به دل راه ندهند.

ت-۹۶۰۶

انتهای پیام/

ارسال نظرات