خبرهای داغ:

نگاه اسلام به زن نگاه خانه نشینی نیست

موسس مرکز مشاوره بهار زندگی، با توجه به نقش زن و اهمیت آن از نگاه اسلام در جامعه گفت: نگاه اسلام به زن نگاه خانه‌نشینی نیست.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۰۹
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، راضیه علی محمدی مشاور و فعال در حوزه زنان در همایش «الگوی سوم زن» که به همت حوزه حضرت زینب سلام الله علیها در مسجد محمدرسول الله شیراز، با اشاره به نگاه به شخصیت زن قبل از انقلاب وبعد از آن گفت: نگاهی که قبل از انقلاب اسلامی به زن می شد یک نگاه کاملا غربی وجنسی بود.
راضیه علی محمدی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به زنان ما در طول تاریخ بشریت دو بار ظلم شده است، تصریح کرد: اولین ظلم به زنان عالم قبل از ظهور اسلام بود که زنان و دختران را زنده به گور می کردند.
وی، دومین ظلم به زنان عالم را با توجه به نگاه غرب یعنی به نام برابری حقوق زن و مرد دانست و ادامه داد: به نام اینکه زن و مرد مساوی هستند، زن را در شرایطی قرار دادند که به انسانیت زن اصلا توجه نشود و صرفاً جنسیت زن را مورد توجه قرار دادند.
موسس مرکز مشاوره بهار زندگی و مشاور امور زنان، با توجه به الگوی اول و نوع نگاه شرق به زن گفت: زنی که منفعل و در خدمت لذایذ جنسی مرد باشد و درگیر آداب و رسوم و خانه نشین باشد این نوع نگاه شرق به زن نیز از لحاظ اسلام مردود اعلام شده است .
وی به الگوی دوم زن، و نوع نگاه غرب به زن اشاره کرد و گفت: زنی که ازدواج نکند و صاحب فرزند باشد و بیرون خانه مشغول کار باشد و خانه گریز باشد، در واقع این نوع نگاه از نگاه غربی به عنوان الگوی دوم شناخته می شود، که این نوع نگاه به زن نیز از لحاظ دین و اسلام مردود است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ که در همایش بزرگداشت ۷۰۰۰ زن شهیده در کرمانشاه برگزار شده بود، الگوی اول را به عنوان الگوی خانه‌نشینی یا الگوی شرقی خواند و در ادامه گفت: زنی که به انسانیت آن و ویژگی های شخصیتی آن توجه نشود و فقط نوع نگاه جنسی به آن زن باشد و مورد تطمیع لذایذ جنسی مرد قرار بگیرد و همان اندازه که مرد از آن تلذذ کرد و هنگامی که از او سیر شد او را کنار بگذارد این نوع الگو نیز رد شده است.
وی با اشاره به رد الگوی دوم که نوع نگاه غربی به زن واز نوع فمینیسم است، به الگوی زن سوم که مورد پذیرش دین مبین اسلام قرار گرفته است، اشاره کرد و افزود: الگوی اول و نگاه شرق به زن و الگوی دوم و نگاه غرب به زن، هردو الگو از دیدگاه اسلام مردود و الگوی سوم که زنانی که در خانه وظایف خانه داری و هنر همسرداری و به تربیت فرزند می پردازند و نه خانه نشین و نه خانه گریز هستند، بلکه خانواده محورند، این نوع نگاه را اسلام می پذیرد و زن را مورد تکریم قرار می دهد.
وی در ادامه به نمونه الگوی سوم زنان اشاره کرد و گفت: مادران شهدا، جانبازان، ایثارگران، زنان بسیجی و فعال در عرصه های جهاد، الگوهای مشهود این الگوی سوم در جامعه شناخته شده اند، یعنی زنان عفیفه و پر تلاشی که هم وظایف داخل خانه را اداره می‌کنند و هم در بیرون از خانه به جایگاه اجتماعی خود می پردازند.
در پایان فرمانده حوزه حضرت زینب سلام الله علیها نیز از برپایی نمایشگاه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی بانوان انقلابی، و تقدیر از فعالان حوزه زن و خانواده در عرصه های علمی فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی خبر داد و گفت: رزمایش الی بیت المقدس در زمینه حجاب و عفاف( تذکر لسانی) در قالب چهارشنبه های طلایی در کنار آرامگاه حافظیه توسط تیم امر به معروف و نهی از منکر حوزه حضرت زینب سلام الله علیها با استقبال خوبی از طرف عموم مردم روبرو شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها