جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور جمعی از دانشجویان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۲۲
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور جمعی از دانشجویان در تالار خیام دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.
دکتر رضارنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اظهار داشت: ممکن است بیان دستاورد‌های انقلاب برای شما جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ خیلی ملموس نباشد، پس باید تاریخ را مطالعه کنیم، زیرا اگر تاریخ را مطالعه نکنیم و با گذشته خود آشنا نباشیم، دشمن به راحتی آنچه که به نفع خودش است بر ذهن ما غالب خواهد کرد.
وی گفت: در زمان قبل از انقلاب در همین مکانی که دانشگاه، ولی عصر (عج) وجود دارد، یک بیابان بود که می‌بایست چند کیلومتر بروی تا به میدان شهدا که در آن زمان ابتدای شهر بود برسی. همین دانشگاه، ولی عصر (عج) مولود انقلاب است و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۴ سال قبل از دانشگاه، ولی عصر (عج) تأسیس شده است و در سال ۵۶ پزشک‌هایی از هند و بنگلادش در رفسنجان طبابت می‌کردند، ولی اکنون بیش از دو هزار پزشک و دندانپزشک فقط از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فارغ التحصیل شده اند.
رنجبرکریمی افزود: در کتاب‌های تاریخی نوشته شده، در زمان جنگ جهانی اول جمعیت رفسنجان ۱۲ هزار نفر بوده که به دلیل فتنه انگلیس با ایجاد قحطی، ۴ هزار نفر از این جمعیت فوت کردند و مردم نمی‌توانستند جنازه‌ها را از داخل کوچه و خیابان جمع کنند. اما این انقلاب به ما عزت داد و به ما یاد داد که اگر در راه اهداف انقلاب ایستادگی کنیم و سعی کنیم روی پای خود بایستیم، پله‌های موفقیت را یکی یکی بالا خواهیم رفت.
حجت‌الاسلام دکتر مرتضی جمالی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان هم در این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دانشجویان عنوان داشت: ایجاد روحیه امیدواری در بین مردم از ضرورت‌ها است. وقتی انسان دستاورد‌های این انقلاب را مخصوصاً در زمینه‌های علمی بررسی می‌کند انگیزه انسان برای درس خواندن و کار کردن برای این مملکت بیشتر می‌شود.
وی افزود: امیدوارم این انگیزه‌هایی که دارید هر روز بیشتر از دیروز بشود تا زمانی که این انقلاب را به دست مهدی موعود (عج) برسانید.

ارسال نظرات